Strat-up-ul ZeroCozi propune un sistem de eliminare a cozilor de la ghișee, chiar daca în acest moment funcționează sisteme de automate cu bonuri de ordine. Noutatea cu care ZeroCozi iese pe piață este aceea că elimină practic și prezența în incinta instituției.

Radu Jakab, Co-fondator ZeroCozi

“Sistemele actuale, acolo unde se folosesc, sunt electronice și conțin un pupitru care eliberează tichete, iar un afişaj ne cheamă pe rând pentru a fi serviţi. Într-un sistem digital, acel pupitru este legat la un server, iar serverul gestionează coada. Noi propunem să luam tichetul online sau dintr-o aplicaţie smartphone. Prin acest lucru, rezolvăm deja două probleme, putem vedea de la distanţă câţi oameni sunt în coadă şi astfel nu mai trebuie să fim prezenţi fizic pentru a lua tichete”, spune Radu Jakab, co-fondatorul ZeroCozi.

 

Noul sistem de gestionare a cozilor va permite și programări, pentru cazul în care se doreste să se vină la o  anumită oră. În timp, în baza datelor culese despre funcţionarea cozii, sistemul va învăţa timpii necesari prestării serviciului. Astfel, se va putea estima exact momentul când poate fi oferit servicul solicitat, iar clienții pot veni cu doar câteva minute înainte să fie chemaţi. În plus, sistemul poate colecta feedback, atât pentru ZeroCozi, cât şi pentru serviciul primit, fapt ce crează un dialog constructiv, care să conducă la îmbunătăţirea serviciilor.

“Practic, nu eliminăm durata în sine a cozilor, însă vrem să avem posibilitatea de a vedea de la distanță statusul cozii, de a ne înscrie în coadă de la distanță și de a veni la fața locului doar când este nevoie. Astfel, timpul cât am fi așteptat în coadă la fața locului este salvat pentru familie, muncă, sau orice altă activitate ne dorim”, a completat Radu.

Ideea produsului le-a venit fondatorilor ZeroCozi din experiență personală a statului la coadă, atât la instituții din România, cât și la diverse obiective turistice din vestul Europei. Pe lângă acestea ei știau din experiență că astfel de sisteme sunt căutate și implementate în sistemul bancar, deci piața părea destul de diversă și de mare. “Într-adevăr, când am făcut calcule despre cât timp se pierde efectiv la cozi ne-am dat seama că problema privită în ansamblu este una majoră (vorbim de milioane de ore la nivel național anual) și ne-am propus să venim cu o soluție. Așa a aparut ZeroCozi. Statusul actual al proiectului este că am finalizat versiunea MVP (produs minim viabil) a produsului, sistemul are acum suficiente funcționalități pentru proiecte pilot și primii clienți. De aceea, în perioada următoare ne concentrăm atenția asupra implementărilor și avem discuții cu mai mulți potențiali clienți”, spune Radu.

ZeroCozi a fost finanțată, până acum, exclusiv din resursele proprii ale fondatorilor, însă după primele instalări nu exclude afilierea cu noi parteneri sau investitori pentru a putea accelera dezvoltarea.

Sistemul propus de ZeroCozi oferă beneficii și la nivelul managerilor de servicii, în special prin acces la date în timp real și rapoarte despre mărimea cozilor, numărul de clienți serviți, timpii de așteptare, timpii de servire.