Cum va arăta viitorul apropiat putem afla doar dacă ne uităm puțin în jurul nostru. Vom vedea că obiceiurile de consum și metodele de achiziții s-au schimbat radical. Și dacă în urmă cu doi ani, mai existau încă persoane reticente cu privire la realizarea cumpărăturilor online, acum, împinși de pandemia de coronavirus, accesarea website-urilor magazinelor online a devenit o obișnuință. Cei care dețin magazine fizice și nu au făcut încă pasul către comerțul online vor trebui să o facă cât mai repede pentru a-și păstra activitatea. Deși aici există deja o concurență acerbă în care marile companii și markerplace-uri dețin o cotă importantă de piață, există totuși loc pentru fiecare.

Mai ales pentru afacerile mici, principalele afectate de pandemie, migrarea afacerii în online trebuie să devină prioritară. Doar că această mutare trebuie să se realizeze repede și ușor. De aceea, soluțiile la cheie pentru realizarea magazinelor on line cu șabloane gata făcute ce trebuie doar personalizate sunt cele mai la îndemână, mai ales dacă nu necesită abilități de programare. Primul pas este alegerea numelui pentru website și de aceea există o serie de metode de verificarea a acestuia dacă este deținut sau nu de altcineva.

Comerțul online este mai ușor ca oricând

Un website bine făcut reprezintă cheia unei prezente remarcate în mediul online și atragerii unui număr mare de clienți. Unele afaceri pot eșua rapid doar din cauza unui website prost făcut. Fie consumatorul nu se descurcă pentru că navigarea este neclară, fie produsele nu sunt prezentate pentru a oferi o experiență cât mai bună clientului. Așa cum este aranjată vitrina magazinului fizic și te atrage să intri sau nu, tot atât de importantă trebuie să fie prima pagina a website-ului care este interfața pentru prima interacțiune cu clientul.

Nu trebuie neglijat nici modul în care sunt prezentate produsele, acestea vor trebui să ofere cât mai multe detalii și să reflecte cât mai bine realitatea, pentru că dacă nu pot vedea fizic produsul, consumatorii vor vrea să știe mult mai multe detalii pe care poate nu le-ar fi luat în calcul atunci când le-ar fi achizitionat din magazinul fizic. De exemplu, o poșeta cumparată din magazinul fizic era studiata exterior și interior și probată pentru a vedea cât de mare este sau cât de ușoară este comparativ cu postura clientului. De aceea, acum, în online, este important ca fiecare produs să precizeze dimensiunile, greutatea, să ofere fotografii foarte bune din perspective diferite și să aibă o descriere cuprinzătoare.

Marele avantaj pe care orice antreprenor îl are acum, prin migrarea magazinului în mediul online, este că se poate adresa pieței internaționale, produsele sale pot fi vândute dincolo de granițe pentru că nu mai există limite geografice. Achizițiile transfrontaliere sunt mai accesibile ca oricând, dar pentru antreprenori vin la pachet cu o serie de provocări în ceea ce privește cunoașterea legislației din fiecare țară, schimbul valutar, transportul și procedurile de retur.

Securitatea cibernetică este un aspect care nu trebuie neglijat

Pe lângă realizarea unui magazin online bine realizat, nu trebuie neglijat nici furnizorul unde este găzduit domeniului websitului și ce soluții de securitate oferă. Digitalizarea accelerată a venit la pachet multe multe atacuri informatice și de aceea, orice soluții suplimentare de securitate ciberentică care pot fi obținute din partea furnizorului de hosting trebuie luate în calcul. Niciunui antreprenor nu i-ar plăcea să își vadă websiteul atacat și să fie nevoit să pună pauză afacerii sale până la rezolvarea acestuia, de multe ori cu mult efort financiar și de timp.

Așa că în vremurile în care digitalizarea a luat avânt, iar consumatorii devin tot mai sofisticați, adaptarea afacerilor la comerțul online și internaționalizarea acestora, cu tot ce înseamnă realizarea și întreținerea unui website de calitate, devine o obligativitate pentru continuarea activităților.