Schimbarea pe care a propus-o Corona ne-a “prins în mreje” pe toate planurile: din punctul de vedere al sănătății, economic, industrial. În vremuri de criză, companiile au înțeles importanța brandingului și s-au adaptat în întregime mediului digital, folosind tactici de marketing pe care înainte le considerau nefamiliare. Astăzi, digitalul este singurul spațiu sigur pe care îl cunoaștem. Dochița Zenoveiov, consultant de brand vorbește despre relevanța brandingului digital în timpul COVID-19 și cum s-au schimbat brandurile în apusul pandemiei.

Potrivit studiului Global Digital 2020 realizat de Hootsuite, există 19 miliarde de utilizatori de smartphone-uri și 3.8 miliarde de utilizatori de social media. Așadar, digitalul primează, iar în timpul COVID-19, brandingul digital le oferă companiilor mai multe oportunități:

Focus pe experiența consumatorului

Pandemia a forțat afacerile să păstreze și să consolideze relații sănătoase între antreprenori și clienți. Însă cum păstrăm vie conexiunea când suntem, de câteva luni bune, distanțați social?Comunicarea constantă între brand și consumatori, mai ales în timpuri incerte, păstrează vie viziunea brandului printre oameni și asigură o relație consolidată chiar și așa, la distanță.

Brandingul nu a fost niciodată doar despre un logo fascinant și un slogan care să inspire, e mai mult de atât: brandingul e despre livrarea a ceea ce consumatorul are nevoie, despre întreaga călătorie pe care o parcurge alături de tine. De la felul în care arată site-ul tău, la maniera în care primește ajutor când are nevoie, consumatorul are nevoie de mai mult decât de un produs: are nevoie de o experiență.

Plus-valoare în relațiile între companie și consumator

Ne aflăm pe buza depresiei provocate de coronavirus. Dincolo de felul în care arată o companie în online, acum contează mai mult ca niciodată folosirea unui mindful marketing – mesajele centrate pe oameni, pe emoție, pe trăiri nu fac decât să îi amintească consumatorului că în spatele companiei pe care o admiră se află alți oameni, care trec prin aceleași greutăți ca el.

Simțul umanității și focusul pe felul în care se simt oamenii când intră în legătură cu brandul tău sunt lucrurile care îi fac (sau nu) să revină. În era COVID 19, behind the scenes devine scena propriu-zisă – consumatorii vor să vadă oamenii din spatele companiei pe care o admiră, iar asta le sporește încrederea și le amintește că brandul tău e unul credibil, autentic, uman.

2021 aduce în față conținutul dens, vivid, adevărat

Acum mai mult ca niciodată nu e suficient ca un produs să fie impecabil – întregul arsenal de unelte care îl însoțește trebuie să fie, de la ambalaj și până la promovarea sa în online. În 2021, oamenii vor mai mult de la conținutul companiilor. Dincolo de crearea identitatii vizuale a unui brand, accentul trebuie să cadă pe imaginea companiei în online: cum arată și ce transmite.

Clienții au nevoie de conținut care să inspire, să ajute, să emoționeze – conținutul care doar prezintă nu mai e suficient. Pandemia a înrădăcinat goluri în noi înșine, goluri pe care căutăm să le umplem cu un conținut cu valoare reală. Conținutul nu a contat niciodată mai mult ca acum – într-un an al incertitudinii, găsim refugii în mediul online și ce ne oferă el, iar companiile care reușesc să creeze mesaje puternice, cu un impact real, sunt cele la care revenim.

De exemplu, Ikea a prezentat o gamă de produse ca fiind ancora care aduce oamenii împreună – nu au vorbit despre canapele, fotolii și mese, au vorbit despre cum acele elemente readuc familia laolaltă și generează bucurie – conținutul lor nu a fost despre mese și canapele. A fost despre familii reunite, despre dans, muzică și relaxare ca evadare din pandemie. Laura Durán, manager al Ikea Spania a explicat cum #stămacasă e cel mai bun moment în care ne putem vizita casele din alt unghi, dintr-o altă perspectivă.

Pandemia a reconfigurat traseul companiilor și a îndreptat atenția către un pilon indispensabil: umanitate dincolo de toate. Re-asigurarea consumatorilor că în spatele companiei se află o voce umană aduce plus-valoare, autenticitate și credibilitate, iar brandingul digital este, acum, mai important ca niciodată – în umbra pandemiei, felul în care consumatorii văd și interacționează cu un brand trece dincolo de ce le oferă acesta, ci de călătoria pe care îi îndeamnă să o parcurgă împreună.