Vânzările de motorină (retail) ale MOL în România au crescut cu 10,6% în al treilea trimestru din 2017, în timp ce vânzările de benzină au fost stabile față de perioada similară a anului trecut, potrivit unui comunicat emis vineri.

În al treilea trimestru al anului 2017, Grupul MOL a înregistrat un rezultat operațional clean CCS EBITDA de 150 miliarde HUF (576 milioane de dolari), valoarea acestui indicator financiar a ajuns, după primele nouă luni din 2017, la 520,8 miliarde HUF (1,87 miliarde de dolari), cu 12% mai mare față de perioada similară a anului trecut. Cheltuielile de capital ale grupului au ajuns la 605 milioane de dolari după primele nouă luni.

Profitul net s-a ridicat la 47,7 miliarde HUF (184 milioane de dolari) în al treilea trimestru, totalizând 230 de miliarde HUF (823 de milioane de dolari) pentru primele nouă luni.
Segmentul Upstream (Explorare şi Producţie) a înregistrat un rezultat EBITDA de 49,1 miliarde HUF (188 de milioane de dolari) în al treilea trimestru, producţia atingând un nivel mediu de 105.000 BEP (barili echivalent petrol) pe zi. În primele nouă luni, EBITDA pe segmentul Upstream a crescut cu peste 30% faţă de aceeași perioadă din 2016. Segmentul a continuat să genereze fluxuri substanţiale de numerar liber în 2017, cu o medie de 15 dolari la fiecare baril produs, la un preţ al ţiţeiului Brent de 52 de dolari pe baril.

Segmentul Downstream (Rafinare şi Petrochimie) a raportat un rezultat clean CCS EBITDA mai scăzut, de 70,5 miliarde HUF (271 milioane de dolari) din cauza declinului contribuţiei segmentelor petrochimic şi al rafinăriilor. Acest declin a fost determinat de reducerea marjelor la vânzările angro, de scăderea vânzărilor de produse proprii şi de elementele excepţionale. Contribuţia segmentului Downstream în primele nouă luni se menţine la nivelul de 256,9 miliarde HUF (923 de milioane de dolari).

Pe segmentul Serviciilor pentru Clienţi (retail și alte soluții de mobilitate) s-a înregistrat un rezultat EBITDA trimestrial record de 34,5 miliarde HUF (132 de milioane de dolari), în urcare de la 112 milioane de dolari anul trecut, odată cu creşterea profitului sectoarelor fuel şi non-fuel.

De asemenea, Grupul MOL şi-a lansat noul program Downstream, DS2022. Programul are la bază trei piloni: proiecte transformaţionale strategice, iniţiative de eficientizare şi creșterea gradului de satisfacţie a clienţilor, a siguranţei şi a implicării angajaţilor. Programul DS2022 îşi propune să aducă o suplimentare de 500 de milioane de dolari la EBITDA, asemenea predecesoarelor sale – Noul Program Downstream (2012-2014) şi Următorul Program Downstream (2015-2017).

Grupul MOL este o companie cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări și aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga lume. Grupul are operaţiuni de producţie în 8 ţări şi activităţile de explorare în 13 ţări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Est, în 10 ţări, din care peste 200 în România.

sursa: mediafax.ro