Întreprinderile mici și mijlocii care fac comerț internațional sunt mai încrezătoare și este mai probabil să crească numărul locurilor de muncă fiind optimiste în privinţa stării actuale a afacerii lor, conform unui studiu realizat de Facebook, OCDE și Banca Mondială, informează Mediafax.

Antreprenorii care fac comerţ internaţional încrezători

70% dintre cei care fac comerţ în comparație cu 62% dintre cei care nu fac comerţ sunt optimişti în privinţa perspectivelor viitoare ale afacerii lor. Acestea au fost răspunsurile sondajului derulat în România, care a stat la baza studiului “Future of Business”, realizat printr-un parteneriat strategic de Facebook, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) și Banca Mondială.

Mai mulți dintre cei care fac comerţ decât cei care nu fac comerţ (26% vs. 14%) au declarat că au creat locuri de muncă în ultimele 6 luni și intenționează să creeze locuri de muncă în următoarele 6 luni (49% față de 32%).

Pentru IMM-urile care exportă, comerțul se află la baza modelelor lor de afaceri și a succesului: între IMM-urile exportatoare, trei din 10 (35%) raportează că peste 25% din veniturile lor provin din comerțul internațional.

Exportatorii se bazează pe instrumente online pentru a face comerț la nivel internațional: Aproape jumătate din IMM-urile care exportă (43%) raportează că mai mult de 75% din vânzările lor la nivel internațional depind de instrumentele online.

IMM-urile atribuie creșterea – în ce priveşte veniturile, resursele și angajații – utilizării de instrumente online pentru comerțul internațional: 59% dintre exportatori sunt de acord că utilizarea instrumentelor online pentru vânzarea la nivel internațional le-a crescut veniturile.

Cu toate acestea, comerțul internațional reprezintă o provocare pentru IMM-uri, doar o mică parte dintre acestea au activitate comercială la nivel internațional (25%).

Raportul “Future of Business”

Raportul “Future of Business” (Viitorul afacerilor) a fost lansat pentru prima dată în februarie 2016 și face parte din angajamentul Facebook de a ajuta întreprinderile mici și mijlocii (IMM-urile) să profite de cunoștințele și instrumentele digitale pentru a încuraja creșterea. Ediția actuală se concentrează pe o imagine din interior asupra noii economii digitale și mobile. OCDE si Banca Mondială sunt organismele care știu ce întrebări trebuie adresate întreprinderilor mici, iar Facebook poate adresa aceste întrebări celor mai mari comunități online de IMM-uri din întreaga lume.

Studiul include 42 de țări cu economii care însumează 40% din populatia lumii ăi 73% din PIB-ul mondial. Anul acesta s-au alăturat Republica Cehă, Ecuador, Ungaria, Nigeria, Pakistan, Portugalia, România, Rusia, Taiwan și China. Studiul la nivel global a fost realizat în perioada martie-mai 2017 și a inclus aproape 50.000 de IMM-uri.

Până în prezent, peste 218.000 de deţinători ai paginilor Facebook de business, atât din rândul companiilor noi, cât şi din cele cu vechime, dintr-o gamă largă de sectoare, au luat parte la sondajul lunar ─ o creştere de aproape 60% din ianuarie 2017.