Societatea Națională Nuclearelectrica (SNN) a obținut în primele 9 luni din acest an un profit net cu 120% mai mare decât în perioada similară din 2017, datorită creșterii cantității de energie vândute și a prețurilor de vânzare, arată un raport transmis luni de SNN către Bursa de Valori București.

În perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie 2017, SNN a obținut un profit net de 225,28 milioane de lei, față de profitul net de 102,3 milioane de lei obținut în perioada similară din 2016, se arată în raport.

Potrivit SNN, principalii factori care au contribuit la rezultatele obținute în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2017 comparativ cu perioada similară din anul trecut sunt:

– Creșterea cu 38,5% a EBITDA față de aceeași perioadă a anului precedent, în principal ca urmare a creșterii veniturilor din exploatare cu 17,4%, influențate de creșterea cu 18% a veniturilor din vânzarea energiei electrice;

– Creșterea cantității de energie electrică produsă, respectiv vândută, pe fondul perioadei mai scurte a opririi planificate a Unității 2 CNE Cernavodă din trimestrul II 2017 (26,5 zile) comparativ cu durata opririi planificate a Unității 1 din perioada similară a anului trecut (51 de zile), de 2,3% ceea ce a reprezentant o cereștere cu 3,7% a cantității de energie electrică vândută;

– Modificarea mixului de vânzări pe piața reglementată și piața concurențială în urma reducerii cantității de energie vândută pe piață reglementată în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2017 (56% mai puțin față de perioada similară a anului trecut) pe fondul liberalizării graduale a pieței de energie electrică. SNN a vândut cu 15% mai multă energie pe piața concurențială, la un preț mediu ponderat mai mare cu 9,5% față de prețul de vânzare al energiei electrice pe piața reglementată. Pe fondul stabilizării pieței și a creșterii apetenței traderilor pentru siguranță, SNN a vândut cu 43% mai multă energie pe piața concurențială a contractelor bilaterale și cu 26% mai puțin pe piața spot (unde prețul a continuat să fie semnificativ mai mare – cu 57%), factori importanți în orientarea strategiei de vânzări fiind producția în bandă a SNN și importantă asigurării unor contracte predictibile și pe perioade mai lungi de timp;

– Creșterea cu 3,8% a cheltuielilor din exploatare în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2017, pe fondul creșterii cheltuielilor cu energia achiziționată în vederea asigurării îndeplinirii integrale a obligațiilor contractuale de livrare de energie pe perioada opririi planificate a Unității 2 CNE;

– Creșterea cu 2,8% a cheltuielilor cu deprecierea și amortizarea față de perioada similară a anului trecut, determinată de creșterea cheltuielilor cu amortizarea aferentă punerii în funcțiune a unor investiții în perioadă ulterioară trimestrului III 2016;

– Înregistrarea de cheltuieli financiare nete determinate de diferențele de curs valutar, care în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2017 au influențat negativ rezultatul net, spre deosebire de înregistrarea de venituri financiare nete în perioada comparativă a anului 2016.

Veniturile realizate pe piața de energie electrică aferente livrărilor de energie electrică din perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2017 sunt de 1,37 miliarde de lei, mai mari cu 10,56% față de veniturile bugetate pentru această perioadă și respectiv mai mari cu 16,52% față de cele realizate în perioada similară a anului trecut.

Prețul mediu ponderat de vânzare, pentru cantitățile de energie electrică vândute, rezultat în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2017, este de 173,80 lei/MWh. În aceeași perioadă a anului 2016, prețul a fost de 155,05 lei/MWh, se mai arată în raportul Nuclearelectrica.

sursa: mediafax.ro