În România există 26 de procesatori apicoli care au probleme în introducerea mierii în supermarketurile românești. Amestecul mierii din țările UE și din afara ei a dus la o scădere a vânzărilor de miere autohtonă, de calitate superioară, a declarat vineri preşedintele ACAR, Ioan Fetea

„La ora actuală, în România nu găsim pe rafturile din supermarket miere de calitate superioară, autohtonă, ci doar amestec de miere din țările UE și statele extracomunitare”, a declarat – la deschiderea Târgului Naţional al Mierii – președintele ACAR (Asociația Crescătorilor de Albine din România), Ioan Fetea.      România importă în prezent din Ucraina și din statele extracomunitare miere cu 7,5 lei/kg, în timp ce producția autohtonă este valorificată la 11-12 lei/kg. În sectorul apicol, la nivel european se produc annual 250.000 de tone de miere, iar consumul este de aproximativ 450.000 de tone.

„Amestecul acesta de miere trebuie menționat fie cu țara de origine și în același timp cu procentul de participare în acel amestec, iar dacă nu se poate, atunci măcar să fie trecută individual țara, astfel încât consumatorul să poată decide chiar el ce vrea să consume: din China, din Ucraina sau România.”, a declarat Ioan Fetea.

Potrivit reprezentantului apicultorilor din România, soluția este găsirea unor modalități de a stopa intrarea în țară a unor produse care „uneori nu au nimic de-a face cu produsul miere”.

O altă problemă semnalată de Ioan Fetea este faptul că retailerii scot la raft produse proprii cu un preț mai avantajos pentru cumpărător, dar de o calitate mai scăzută, afectând în acest fel producătorii autohtoni de miere cu produse de o calitate superioară.

În prezent, doar un procent de 5-10% din producția autohtonă de miere rămâne pe piața din România, restul producției pleacă spre export.

Târgul Național al Mierii – ediţia de primăvară, organizat de Asociaţia Crescătorilor de Albine din România, se desfășoară în perioada 16-18 martie pe platforma apicolă din Băneasa, Bucureşti. Cei aproximativ 100 de expozanţi prezenţi, apicultori şi firme specializate, îşi etalează exponatele într-o gamă extrem de diversificată, de la produse apicole obţinute direct din stupină până la produse apicole condiţionate sau alte preparate derivate din produse apicole, suplimente nutritive, cosmetice etc.

Sursa: Mediafax