Magazinul online CEL.ro a avut vânzări în valoare de 28 de milioane de lei de Black Friday, în weekendul 18-20 noiembrie, înregistrându-se 55.000 de comenzi, cu 35% mai mult față de anul precedent, potrivit unui comunicat emis marți de companie.

Anul acesta, dispozitivele mobile au întrecut desktopul ca număr de accesări; 52% din vizitatori au preferat varianta de mobile (față de 47% în 2016), iar 44% s-au orientat către desktop (față de 48% în 2016). Cel mai mare trafic a fost generat, așa cum era de așteptat, de București – cu un procent de 42%. În ceea ce privește tranzacțiile efectuate, cele mai multe au fost înregistrate tot la nivelul orașului București – 45%.

Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 850 de lei, iar valoarea medie a comenzilor a fost cu 27% mai mare pe desktop față de mobile.

În ceea ce privește perioada zilei când s-au facut cele mai multe comenzi, ora 08.00 a reprezentat vârful.

Deși majoritatea accesărilor s-au făcut de pe mobile, în privința tranzacțiilor cei mai mulți preferă desktopul – aproximativ 65%, față de 69% în 2016.

Preferințele clienților se observă și în browserele pe care le folosesc în accesarea site-urilor și achiziționarea produselor preferate: 70% din comenzi au fost înregistrate de pe Google Chrome, 11% de pe Mozzila Firefox și doar 8% Safari. În schimb, pe varianta de mobile rata de conversie și valoarea medie a comenzii a fost cu 30% mai mare pe iOS față de Android.

În weekendul 18-20 noiembrie s-au achiziționat produse din toate categoriile, începând cu telefoane (în jur de 5.000), laptopuri, componente pentru PC (800 de plăci video), electrocasnice (1.600 de espressoare și 1.300 de aspiratoare) sau televizoare (aproximativ 3.000), până la anvelope (în jur de 2.500), parfumuri&ceasuri, produse de îngrijire personală și produse pentru bebeluși. Cel mai scump produs vândut a fost un televizor OLED cu un preț de 15.000 de lei.

Publicul țintă al retailerului este în continuare predominant masculin, dar femeile au tendința de a folosi mai mult dispozitivele mobile – aproximativ 55% din totalul traficului feminin preferă variantă de mobile. Valoarea coșului de cumpărături al femeilor este mai mică decât valoarea coșului de cumpărături al bărbaților cu 10%. Black Friday 2017 a adus schimbări în ceea ce privește segmentul de vârstă al clienților. Deși principala categorie de vârstă 25-34 de ani a rămas neschimbată, a crescut categoria 18-24 cu aproximativ 6% față de 2016. Categoria 35-44% a scăzut cu 3%.

S-au observat noutăți și în ceea ce privește metoda de plată preferată de români. Tendința de a plăti online crește de la an la an, astfel că în 2017 plata cu cardul online ajunge la un procent de 30% din totalul tranzacțiilor.

sursa: mediafax.ro