Românii sunt atenți, când citesc etichetele produselor, la cantitatea de zahăr și ingrediente modificate genetic, dar și la conținutul de grăsimi, ponderea celor atenți la aceste detalii fiind peste media globală, relevă un studiu GfK.

Aproape jumătate dintre consumatori, la nivel global, declară că atunci când citesc etichetele despre conținutul produselor pe care le consumă iau în calcul în primul rând să fie fără zahăr și fără ingrediente modificate genetic. Românii sunt și ei atenți la acest din urmă aspect, dar și la conținutul redus de grăsimi (55% pentru ambele). Următorii factori foarte importanți în cazul a jumătate dintre români sunt “ingredientele organice” sau “conținutul redus de zahăr”.

Global, produsele cu conținut scăzut de sodiu sau de sare ocupă locul trei în top, cu 45%. Următoarele în clasament, la egalitate (cu 44%) se găsesc produsele ecologice, cele cu cu conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi și produsele cu adaos de vitamine sau minerale.
Românii au acordat o importanță mai mare tuturor criteriilor analizate față de media globală, cu patru dintre ele alese de peste jumătate dintre cei chestionați. La nivel global, nici o caracteristică nu a fost selectată de un procent atât de mare de consumatori, scorul maxim fiind de 48%. Acest lucru arată că, cel puțin la nivel declarativ, românii sunt mai atenți la ce consumă decât majoritatea țărilor analizate, fiind preocupați de sănătatea lor și a familiilor lor.

Așa cum era de așteptat, persoanele din gospodăriile cu venituri mari au acordat o importanță mai mare tuturor acestor caracteristici, comparativ cu gospodăriile cu venituri mai mici.

În rândul gospodăriilor cu venituri ridicate, cele mai importante caracteristici legate de conținut sunt fără organisme modificate genetic (55%), cu conținut redus de zahăr sau fără zahăr (54%) și conținut redus de sodiu sau de sare (52%).

În cazul celor cu venituri scăzute, cei mai importanți factori se referă la organismele modificate genetic și la conținutul de zahăr, însă sunt menționați de un procent semnificativ mai mic (44%, respectiv 43%). Al treilea factor cel mai important pentru acest grup are legătură cu produsele ecologice și cele îmbogățite cu vitamine sau minerale (41%).

China se află în fruntea listei pentru opt dintre cei nouă factori de decizie analizați. Excepția se referă la produsele de proveniență locală, unde Italia preia conducerea. România se află pe a doua poziție pentru cinci dintre caracteristici: fără organisme modificate genetic, fără grăsimi (în acest caz, clasându-se la egalitate cu China), proveniență locală, conținut de pre- sau probiotice și fără gluten. La alte trei aspecte deținem locul al treilea în top: produse organice, îmbogățite cu vitamine sau minerale și fără sodiu sau sare.

GfK a intervievat 23.000 de consumatori online în 17 țări în vara anului 2017. Datele sunt ponderate pentru a reflecta componența demografică a populației online în vârstă de peste 15 ani din fiecare țară. Țările incluse sunt Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie și SUA. Studiul pentru România este realizat în 2015, pe un eșantion de 1000 de utilizatori de Internet.

sursa: mediafax.ro