După ani de speculații, Apple iPhone X este în cele din urmă afară, în sălbăticie. Asta înseamnă că mass-media, analiștii și restul lumii au nevoie acum de un nou produs Apple care nu a fost lansat și care să îi obsedeze. Și au găsit unul, relatează qz.com.

Bloomberg a raportat astăzi, în urma rapoartelor anterioare, că Apple lucrează la o pereche de ochelari inteligenți cu o realitate augmentată și un nou sistem de operare, care reprogramează “sistemul de operare real”. Noul dispozitiv ar putea fi livrat încă din 2019 sau 2020, potrivit raportului.

Deși a avut succes cu iPhone în ultimii 10 ani de la lansare, Apple a încercat să lovească cu un alt produs breakout în anii care au urmat. Apple Watch, primul produs major lansat sub titlul CEO-ului Tim Cook, nu s-a apropiat de înălțimea iPhone-ului, iar vânzările de noi computere iPad și Mac au scăzut.

Următoarea mare speranță a Apple pare să fie exact sub nasul nostru. Ochelarii companiei ar putea să suprapună informația digitală despre lumea fizică, cum ar fi un mecanic care obține informații despre modul în care o parte fixă ​​funcționează sau un fan al sportului obținând statistici live despre un joc pe care îl urmărește la un stadion. În practică, acest lucru nu ar fi diferit de celelalte dispozitive în curs de dezvoltare, precum HoloLens de la Microsoft. Diferența, probabil, ar fi că Apple nu s-ar mulțumi cu un dispozitiv care arata ca o umbra masivă din plastic pentru produsul său de consum.

Compania are sute de oameni care lucrează la proiect, încercând să afle ce combinație de senzori de atingere, mișcări ale capului și comenzi vocale prin Siri ar funcționa cel mai bine. Apple a făcut o împingere în ultimii ani în jurul realității augmentate, aducând propriul cadru AR la dispozitivele sale mobile, numit ARKit, în această vară, care permite oricărui dezvoltator să construiască cu ușurință aplicații AR. Cook a spus anterior că realitatea augmentată ar putea reprezenta “o mare oportunitate comercială” pentru companie. Apple nu era disponibil imediat pentru a discuta despre planurile sale de AR în ochelari.

Întrebarea rămâne dacă consumatorii doresc să poarte un dispozitiv ca acesta pe capul lor, indiferent de cât de bine este proiectat. Vechile căști de realitate virtuală, cum ar fi Facebook Oculus Rift și HTC Vive, s-au vândut moderat, iar Snapchat proprietarul Snap a recunoscut săptămâna aceasta că a trebuit să înregistreze aproape 40 de milioane de inventar nevândut pentru ochelarii Spectacles conectați. Compania a spus că a supraestimat cererea după hype-ul inițial.

Indiferent dacă aluminiul periat, muchiile șifonate sau aurul pe care Apple ar putea să-l aducă pe piață ar face orice diferență, este neclar.