Tehnologia și-a făcut loc în viețile oamenilor într-atât încât dezvoltatorii construiesc dulapuri dedicate Amazon în apartamentele noi iar clienții permit curierilor companiei să le intre în case, prin intermediul sistemului de acces inteligent care permite livrărir atunci când nu este nimeni acasă.
Informația apare în raportul anual Technology Vision 2018 realizat de Accenture, ce previzionează tendințele în domeniul tehnologiei cu impact major asupra mediului de afaceri în următorii trei ani.

Conform raportului, progresele în domeniul Inteligenței Artificiale (AI) și a altor tehnologii accelerează devoltarea de companii inteligente și le permite acestora să se integreze în viețile oamenilor. Pentru a realiza raportul compania a intervievat peste 6.300 de manageri IT și directori de companii din întreaga lume. Mai mult de 4 din 5 respondenți (84%) sunt de acord că, în prezent, prin intemediul tehnologiei, companiile reușesc să se integreze perfect în viețile oamenilor.

Amazon a realizat acest lucru fiind prezent în online, dar și cu ajutorul dispozitivului Echo și al asistentului bazat pe Inteligență Artificială Alexa. “Așa cum orașele s-au dezvoltat în jurul porturilor și apoi a căilor ferate, sau așa cum oamenii și-au reconstruit viețile în jurul electricității, lumea de azi se reimaginează în jurul inovației digitale și, prin extensie, în jurul companiilor care furnizează aceste servicii. Acest lucru necesită un nou tip de relație, bazat pe încredere și devăluirea unor cantități mari de informații personale”, a declarat Paul Daugherty, CTIO la Accenture.

Tesla, un alt exemplu, colaborează cu guvernele pentru a accelera elaborarea principiilor necesare implementării autovehiculelor autonome. Și Siemens, oferind sistemul său de operare MindSphere pentru Internet of Things, care pot fi utilizat pentru diverse tipuri de dispozitive, cum ar fi cele de fabricație, componentele rețelelor inteligente sau echipamentele de generare a energiei electrice, creează noi parteneriate și se încorporează în arhitecturile IT ale partenerilor săi de afaceri.
Raportul identifică 5 tehnologii emergente pe care companiile trebuie să le abordeze pentru a reuși să creeze parteneriatele necesare succesului în economia digitală:

Dezvoltarea Inteligenței Artificiale (AI) în beneficiul companiei și a societății;

Realitatea Extinsă: Sfârșitul Distanței – tehnologiile precum realitatea virtuală și cea augmentată transformă modul în care oamenii trăiesc și lucrează, prin eliminarea distanței dintre oameni, informație și experiențe;

Veridicitatea Datelor: Importanța Încrederii – prin transformarea lor pentru a rula volume imense de date, companiile se confruntă în prezent cu un nou tip de vulnerabilitate: datele inexacte, manipulate și părtinitoare, care duc la o înțelegere imprecisă a businessului și la decizii eronate;

Business Fluent: Conceput pentru parteneriate scalabile – companiile depind de parteneriate bazate pe tehnologie pentru a se dezvolta, însă sistemele lor IT de tip legacy nu sunt concepute pentru a fi scalabile din punct de vedere al parteneriatelor;

Internet of Thinking: Crearea de Sisteme Distribuite Inteligente – companiile pariază mult pe mediile inteligente, cu ajutorul roboticii, Inteligenței Artificiale și a experienței virtuale, însă pentru a implementa aceste medii, este nevoie nu numai de angajați foarte bine pregătiți, ci și de moderniarea infrastructurii tehnologice actuale.

Sursa: Mediafax