Consilierul general PNL Ciprian Ciucu îi solicită primarului Capitalei, Gabriela Firea, să discute în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), care va avea lor vineri, situaţia Podului Constanţa, aflat în prezent în stare de degradare.

Ciprian Ciucu îi cere, pe Facebook, Gabrielei Firea să discute în ședința extraordinară, convocată deja, situația Podului Constanța. Totodată, consilierul general PNL prezintă câteva lămuriri referitor la situația în care Podul Constanța “e gata să cadă pe noi”.

Potrivit lui Ciucu, pentru reconstruirea Podului Constanța, există proiect aprobat de Consiliul General al Municipiului București încă din 2007, cu toate avizele necesare și cu indicatorii tehnico-economici gata. Proiectul a fost realizat de SC Metroul SA, a fost negociat și avizat de Ministerul Transporturilor, CFR, Metrorex, și Primăria Capitalei. A fost inclus în programul de investiții al Primăriei și a fost prevăzută o deschidere inițială de finanțare de 100.000 lei în bugetul din 2008, iar de atunci proiectul “stă” la coadă, pentru a se începe procedurile de inițiere a licitației pentru atribuirea contractului.

“In 2007, ca urmare demersurile făcute de către deputatul PNL de București Costica Canacheu, CFR a expertizat podul, asa au descoperit ca nu a mai fost facuta reparatie capitală din anul 1967!Responsabilitatea neincluderii acestui proiect pe lista de investiții îi aparține lui Sorin Oprescu 9 ani și Gabrielei Firea 2 ani. E posibil ca Firea, care trimis acasă toți fosștii consilieri PSD ca să-și aducă proprii săi oameni în CGMB, să nu aibă habar de acest proiect”, scrie Ciprian Ciucu, pe Facebook.

De asemenea, liberalul explică cum CFR SA lucrează la un alt proiect de investiţii dedicat Podului Constanţa şi ar fi atribuit contractul unui constructor care nu a iniţiat lucrările pentru că nu ar fi primit un certificat de urbanism necesar de la Primăria Sectorului 1.

“CFR lucrează la un proiect (altul!)de investiții propriu dedicat acestui obiectiv și a atribuit contractul unui constructor care nu a inițiat lucrările, se pare, pentru că nu a primit un certificat de urbanism necesar de la Primăria Sectorului 1. CFR este acum în etapa de reparații (a se citi cârpeli cu ipsos de ochii lumii) a făcut eleborat Expertiza Tehnică şi DALI (documentaţie tehnico-economică similară studiului de fezabilitate) dar NU are proiectul Tehnic și NU a atribuit execuția lucrărilor! Deci chestiunea cu Certificatuld e Urbanism este praf în ochi, oricum acolo este vorba de lucruri minore”, arată Ciucu.

Consilierul general PNL transmite că, în aceste condiții, Primarul General trebuie să urgenteze găsirea unei soluții și să își asume rapid proiectul deoarece “este clar că CFR nu are capacitatea de a face față acestei situații care s-ar putea termina urât, cu pierderea de vieți omenești”.

Filiala Sectorului 1 a USR a publicat, luni, pe pagina de Facebook, o serie de fotografii cu lucrările de reabilitare a Podului Constanța din București, acuzând autoritățile că au mascat “problemele structurale cu ipsos”. Primăria Capitalei a precizat, pe 23 aprilie, că podul este în administrarea CFR, iar în cadrul unor discuţii recente, compania a dat asigurări că îl va reabilita.

sursa: medifax

sursa foto: Adevarul