Producătorul de aluminiu Alro (ALR) a înregistrat în 2017 un profit net preliminar de 318 de milioane de lei, în creștere față de anul 2016 când a obținut 67 de milioane de lei, iar cifra de afaceri a companiei s-a situat la 2,47 miliarde de lei, comparativ cu 2,13 miliarde de lei în anul precedent.

„Rezultatele financiare înregistrate de Alro în 2017 sunt cele mai bune din ultimii zece ani, de la primele semne care prevesteau în 2008 începutul crizei în industria aluminiului. Datorită strategiei noastre pe termen lung de integrare pe verticală, am reușit să monitorizăm și să reducem impactul costurilor de producție în rezultatul final și să ne extindem portofoliul de clienți și prin pătrunderea pe piețe foarte sofisticate, cum sunt cele din industria aeronautică și auto, direcție strategica ce rămâne un obiectiv principal pentru activitatea noastră ” a declarat, într-un comunicat, Marian Năstase, președintele Consiliului de Administrație al Alro.

Alro a beneficiat de un context international favorabil

În 2017, Alro a beneficiat de un context international favorabil, pe fondul creșterii semnificative a cotației aluminiului la Bursa Metalelor de la Londra (LME). Astfel, prețul mediu al aluminiului înregistrat la LME în 2017 a fost de 1.969 dolari/tonă, comparativ cu 1.605 dolari/tonă, în 2016. În ultimul trimestru al anului 2017, cotația medie a urcat până la 2.102 dolari/tonă, cu 392 dolari/tonă mai mult decât nivelul mediu înregistrat în trimestrul patru din 2016, de 1.710 dolari/ tonă.

În plus, Alro a continuat să se concentreze pe vânzările de aluminiu cu grad mare și foarte mare de prelucrare, pentru care primele de vânzare sunt superioare, ceea ce a determinat atât o creștere cantitativă, cât și valorică a vânzărilor de produse procesate, ceea ce este în linie cu strategia Companiei din ultimii ani. Prin urmare, producția totală de aluminiu primar a fost în 2017 de 282.000 de tone, față de 273.000 de tone, în 2016, în timp ce producția de aluminiu procesat a fost în 2017 de 84.000 de tone, cu 5.000 de tone mai mult decât în 2016, când aceasta a fost de 79.000 de tone.

Pe parcursul anului 2017, Alro a investit 142 de milioane de lei pentru modernizarea tehnologică, creșterea eficienței, extinderea portofoliului de clienți și diversificarea gamei de produse, față de 81 de milioane de lei în perioada similară a anului 2016.

În noiembrie 2017, compania a finalizat negocierile pentru o facilitate de credit în valoare de 167 de milioane de dolari, care prelungeste cu trei ani creditul de tip revolving în valoare de 137 de milioane de dolari, semnat în decembrie 2015 pentru doi ani și adaugă o nouă linie de finanțare non-cash în sumă de 30 de milioane de dolari. Scopul principal al acestui credit de tip revolving vizează finanțarea capitalului de lucru necesar companiei, în timp ce linia de finanțare non-cash va fi utilizată pentru emiterea de acreditive și scrisori de garanție pentru a susține activitatea operatională și investițională a societății. Tranzacția a implicat un sindicat de opt banci (OTP Bank România, Unicredit Bank, Banca Comercială Intesa Sanpaolo România, Banca Transilvania, Banca de Export-Import a României – Eximbank și Garanti Bank) și a fost condusă de RBI Group (Raiffeisen Bank International împreună cu Raiffeisen Bank România) drept unic coordonator.

sursa: mediafax.ro