Grupul Hornbach a înregistrat în perioada 1 martie – 31 august 2017, prma jumătrate a anului fiscal, o creștere a cifrei de afaceri de 5,7%, la 2,310 miliarde euro.

Cifra netă de afaceri a celui mai mare sub-concern operativ, Hornbach Baumarkt AG, a crescut în cel de-al doilea trimestru 2017/2018 cu 3,9%, ajungând la 1,042 miliarde euro și în primul trimestru 2017/2018 cu 5,4%, ajungând la 2,173 miliarde euro. Prin ajustare comparativă și raportată la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut în al doilea trimestru cu 2,6%, iar în prima jumătate a anului cu 4%.

Creșterea în sectorul de bricolaj vine pe fondul intensificării activităților comerciale din afara Germaniei. În timp ce în Germania cifra de afaceri a crescut în al doilea trimestru cu 0,3%, iar în prima jumătate a anului cu 2,0%, creșterile în restul Europei au fost de 8,3%, respectiv 9,5 %. Cota externă din cifra de afaceri a sub-concernului a crescut astfel de la 44,6% la 46,3%.

O contribuție tot mai importantă la creșterea cifrei de afaceri o au și activitățile online din cadrul concernului. La data de 31 august 2017, Hornbach dispunea de comerț online în Germania, Austria, Elveția, Olanda, Luxemburg și Cehia. În septembrie 2017, rețeaua s-a extins cu magazinul online Hornbach din Slovacia. În cea de-a doua jumătate a exercițiului financiar 2017/2018, vor fi date în funcțiune și magazinele online din Suedia și România.
Sub-concernul operativ HORNBACH Baustoff Union GmbH (HBU), care se concentrează pe nevoile clienților din industria principală și secundară a construcțiilor, precum și pe dezvoltatorii privați, a înregistrat din nou creșteri semnificative ale cifrei de afaceri. După o creștere de 7,5%, respectiv 71,4 milioane euro în cel de-al doilea trimestru, sub-concernul a înregistrat în prima jumătate a anului 2017/2018 o creștere a cifrei de afaceri de 10,4%, ajungând la 136,1 milioane euro. Cele mai mari creșteri ale cifrei de afaceri au fost înregistrate de HBU la gamele clasice de sortimente „Inginerie structurală”, „Acoperișuri” și „Grădini”.

În cea de-a doua jumătate a anului, grupul Hornbach estimează o creștere a cheltuielilor, asociată, printre altele, cu digitalizarea comerțului cu amănuntul. În acest context, prognozele privind cifra de afaceri și vânzările ale grupului Hornbach, precum și ale sub-concernului Hornbach Baumarkt AG pentru întregul an 2017/2018 au fost confirmate de către conducere.

Fondată în anul 1877, Hornbach deține 156 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxembourg, Elveția, Suedia, Slovacia şi România), dintre care 6 în România (Bucureşti Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara şi Sibiu).

sursa: mediafax.ro