Proiectul ‘Schimbarea în educaţie începe cu fiecare’, co-finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, a fost lansat de Fundaţia Transylvania College împreună cu Inspectoratul şcolar Judeţean Cluj, după cum ne informează printr-un comunicat de presă.
Proiectul vizează îmbunătăţirea competenţelor personalului didactic din învăţământul preuniversitar în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate orientate pe nevoile elevilor şi ale unei şcoli incluzive.

Obiectivul proiectului ‘Schimbarea în educaţie începe cu fiecare’ este dezvoltarea capacităţii manageriale a celor 16 membri ai echipelor manageriale şi dezvoltarea competenţelor generale şi specifice pentru cele 104 cadre didactice şi personal de sprijin din patru şcoli din judeţul Cluj. Este vorba despre: şcoala Gimnazială Specială din Huedin; şcoala Gimnazială Specială pentru deficienţi de auz ‘Kozmutza Flora’, Cluj-Napoca; Colegiul Tehnic ‘Angel Saligny’, Cluj Napoca şi Colegiul Tehnic ‘Dr. Ioan Raţiu’, Turda.

Peste 1000 de elevi vor beneficia, direct, pe termen lung, de creşterea calităţii serviciilor educaţionale oferite în şcolile ţintă şi de reducere a riscurilor de părăsire timpurie a şcolii, având şanse mai bune de a se integra pe piaţa muncii după absolvire.

‘Vrem să schimbăm paradigme în învăţământ, iar prin dezvoltarea celor şapte competenţe prin programul Leader in Me, copiii vor fi mai motivaţi să înveţe, vor avea mai multă încredere în sine, ceea ce va duce, implicit, la îmbunătăţirea rezultatelor academice. Pe termen lung, creşterea calităţii serviciilor educaţionale va înseamna reducerea absenteismului, a riscului de abandon şcolar şi şanse mai mari de a se integra pe piaţa muncii’, a declarat Ruxandra Mercea, directorul Transylvania College.

Prin programul The Leader in Me, aplicat de trei ani la Transylvania College, toţi elevii devin parte activă în planul de dezvoltare a şcolii. Elevii pot avea roluri de lider, începând de la grădiniţă, unde pot fi ‘copilul săptămânii’, continuând cu ciclul primar, unde pot fi ambasadori aişcolii şi terminând cu liceul, unde pot să ajungă în Consiliul Elevilor şi să reprezinte elevii în întâlnirile cu conducerea şcolii.

‘Un asemenea program va ajuta şcolile să se conecteze mai bine cu elevii, cu familiile lor şi cu comunitatea. Prin dezvoltarea Leader in Me, există premise pentru dezvoltarea aşa-numitelor soft skills, adică abilităţi sociale, care constituie baza educaţiei moderne, a educaţiei secolului XXI’, a declarat inspectorul Luisa Filip, din cadrul Inspectoratului şcolar Judeţean Cluj.

Proiectul are la bază nevoia identificată la nivelul fiecărei şcoli ţintă ca echipele manageriale să îşi îmbunătăţească capacitatea de a gestiona instituţiile de învăţământ şi de a răspunde nevoilor elevilor şi familiilor acestora în domeniul educaţiei. De asemenea, răspunde nevoilor lor de a dezvolta o cultură organizaţională bazată pe principiile incluziunii şcolare, egalităţii de şanse, nediscriminării şi dezvoltării durabile, de care să fie ataşaţi atât personalul şcolar, cât şi elevii şi părinţii acestora.

După identificarea nevoilor fiecărei şcoli din program, profesorii şi elevii vor participa la sesiuni de pregătire, vor primi manuale şi ghiduri. Proiectul promovează o cultură de leadership personal, în care elevii sunt implicaţi activ şi au iniţiative în ceea ce priveşte modul de învăţare. Profesorii vor deveni, la rândul lor, formatori în acest proiect.

Proiectul a fost iniţiat de Fundaţia Transylvania College în parteneriat cu Inspectoratul şcolar Judeţean Cluj şi se derulează în perioada 9 mai 2018 – 8 noiembrie 2020. Valoarea totală a proiectului este de 1,994,041.70 lei, din care 1,694,935.45 lei co-finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020.

Toate obiectivele proiectului sunt în concordanţă cu obiectivul specific al Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020, îmbunătăţirea competenţelor personalului didactic din învăţământul preuniversitar în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate orientate pe nevoile elevilor şi ale unei şcoli incluzive.