Circa 100 de pasageri s-au adresat companiei AirHelp pentru a compensații în cazul anulării recente a celor două curse TAP Portugal, dar mai sunt cereri în curs de procesare, a precizat, pentru MEDIAFAX, Ștefan Radu, country manager pe România al AirHelp.
Aproximativ 120.000 de pasageri din România au fost afectați în ultimii trei ani de zborurile întârziate sau anulate, după datele colectate de AirHelp, lider mondial în obținerea de compensații pentru persoanele aflate într-o astfel de situație, și nou intrat din luna septembrie pe piața din România.

Din totalul numărului de zboruri programate în ultimele 36 de luni, peste 1.500 nu și-au respectat programul de zbor, cele mai multe astfel de întâmplări având loc la nivelul anului 2016, când 566 de zboruri au fost întârziate sau anulate.
La nivelul anului 2017, până în luna august inclusiv, 356 de curse au creat probleme unui număr de aproape 31.000 de pasageri români. Dacă toți aceștia ar aplica pentru despăgubire, așa cum sunt îndreptățiți, conform Directivei Europene nr.261/2004, suma ce ar trebui achitată de către operatorii aerieni s-ar ridica la aproape nouă milioane de euro.
Tot la nivelul anului 2017, cea mai aglomerată zi pe aeroporturile din România a fost 18 august, data la care erau programate 285 de zboruri cu plecare din România. Dintre acestea, 29 au avut întarzieri între 15 și 180 de minute, două au avut întârzieri mai mari de trei ore, respectiv alte două au fost anulate. Din aproximativ 34.000 de pasageri din acea zi, 450 sunt eligibili pentru compensații, sumele totale fiind de aproape 138.000 de euro pentru cele patru zboruri.

În general, anulările și întârzierile pot aduce pasagerului compensații de până la 600 de euro. Valoarea despăgubirii depinde de durata zborului și distanța până la destinație, respectiv motivul anulării sau întârzierii.
AirHelp este liderul mondial în obținerea compensatiilor pentru pasageri, ca urmare a întârzierii, anulării sau supraîncărcării zborului. Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste trei milioane de pasageri să primească despăgubiri, în valoare de peste 160 de milioane de euro, la nivel mondial. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.
Conform informațiilor oferite de Ștefan Radu, compania AirHelp are un comision de circa 25% din valoarea compensației, doar în cazul în care obține suma respectivă.

 

sursa: mediafax.ro