Telekom Romania şi banca poloneză Alior Bank au lansat, miercuri, serviciul Telekom Banking, care va permite clienților să solicite deschiderea unui cont curent și emiterea unui card de debit, beneficiind și de o platformă online pentru schimburi valutare.

„În această primă fază, vom oferi conturi curente, carduri de debit, depozite și un serviciu de schimb valutar online, urmând ca în faza următoarea să lansăm oferta noastră de credite”, a declarat Celina Waleśkiewicz, director general adjunct al Alior Bank, în cadrul unei conferințe de presă.

Serviciile Telekom Banking sunt lansate gradual, începând cu doi piloni: operațiuni zilnice bancare (primare) și platforma de schimb valutar online.

Clienții își pot deschide conturi curente în lei, euro, dolari și lire sterline, pot atașa carduri de debit acestor conturi și pot avea acces 24/7 la fonduri, prin intermediul soluțiilor de internet și mobile banking. Clienții care își deschid un cont curent pot beneficia, timp de trei ani, de retrageri gratuite de la orice bancomat, în țară și în străinătate, și de transferuri în lei gratuite, la orice bancă din România.

Cel de-al doilea pilon al ofertei de lansare este platforma de schimb valutar online, care cuprinde zece valute, cursul de schimb fiind actualizat în timp real, la un interval de maxim 10 secunde, în timpul zilelor lucrătoare. Clienții pot stabili în detaliu condițiile în care vor să efectueze schimburile valutare; de exemplu, își pot seta data și ora la care doresc să efectueze schimbul valutar și nivelul cursului de schimb la care doresc să se efectueze tranzacția. Opțiunea “Pay later” (Plătește mai târziu) îi permite clientului să efectueze schimburi valutare fără să aibă întreaga sumă disponibilă. Este necesar să dețină cel puțin 5% din suma tranzacționată, urmând ca în maxim două zile lucrătoare să asigure diferența necesară pentru finalizarea tranzacției.

Compania pune la dispoziție o aplicație de mobil, care integrează și platforma de internet banking, ce va fi lansată la începutul lunii noiembrie. Aplicația oferă transferuri către alte conturi, vizualizarea ultimelor trei tranzacții fără a fi autentificat, plăți P2P etc. Există, de asemenea, posibilitatea de a deschide alte conturi curente, în lei sau valută, direct din aplicația Mobile Banking, de a solicita carduri de debit sau de a crea depozite la termen sau conturi de economii.Depozitele sunt garantate de fondul de garantare din Polonia.
Prin intermediul conceptului bancar Shop-in-Shop corner vor fi oferite servicii bancare suplimentare, inclusiv produse de creditare. Rețeaua Shop-in-Shop va fi extinsă pe durata următorului an, țintindu-se un număr de 120 de magazine.

Oferta Telekom Banking va fi completată cu servicii de finanţare a dispozitivelor din oferta Telekom Romania, dar şi cu servicii de tip credite de nevoi personale fără garanții și facilitatea overdraft.

Serviciile bancare incluse în ofertă sunt dedicate persoanelor fizice, a precizat Miroslav Majoros, director general al Telekom Romania.

Serviciile bancare sunt oferite de Alior Bank SA Varșovia – Sucursala Bucureşti. „În următorii ani, vrem să avem câteva sute de mii de clienți”, a declarat Waleśkiewicz.
Alior Bank este a noua cea mai mare bancă din Polonia din punctul de vedere al activelor și asigură servicii pentru aproape patru milioane de clienți, inclusiv peste 180.000 de companii. Din 2014, Alior Bank SA face parte din indicele WIG20 care include cele mai mari și mai lichide companii listate la Bursa din Varșovia.

Începând cu 2014, parteneriatul dintre Alior Bank și T-Mobile Polonia a condus la lansarea T-Mobile Banking Services (T-Mobile Usługi Bankowe) care la sfârșitul lunii iunie 2017 furniza servicii bancare și de creditare pentru aproape 600.000 de clienți, persoane fizice și companii mici.

 

sursa: mediafax.ro