6 din 10 români vor să facă achiziţii online direct de pe telefonul mobil, în următoarele 6 luni, potrivit studiului „Online shopping de pe telefonul mobil”

Studiul a fost solicitat de Blugento, companie clujeană specializată în furnizarea de soluţii de ecommerce bazate pe platforma Magento. Rezultatele studiului relevă importanța tot mai mare a dispozitivelor mobile în procesul de achiziție online, în condițiile în care 4 din 10 respondenți declară că fac cumpărături online lunar, iar 3 din 10 utilizează telefonul mobil sau tableta.

„Observăm o schimbare importantă în comportamentul de consum în randul cumpărătorilor români și o aliniere la tendințele globale, mare parte dintre clienții magazinelor online utilizând telefonul mobil pentru achiziții. Cu toate acestea, aproape jumătate dintre magazinele online nu sunt optimizate pentru mobile, lucru absolut necesar pentru a rămâne competitive în această industrie”, spune Sandu Băbăşan, CEO Blugento. „Iar într-o industrie cu o concurență atât de ridicată, să nu ai un magazin online optimizat pentru mobil înseamnă, cel mai probabil, că se pierd un sfert din vânzări”.

Potrivit studiului, smartphone-ul a devenit indispensabil pentru aproape toți românii, 9 din 10 respondenți declarând că dețin un astfel de dispozitiv, iar dintre aceștia, peste 80%  acceseză website-uri direct de pe telefoanele mobile.
Cât despre categoriile de produse achiziționate online de pe telefonul mobil, studiul „Online shopping de pe telefonul mobil” relevă faptul că pe primul loc în topul preferințelor românilor se află hainele, urmate de electronice, electrocasnice și produse cosmetice.
Cei care utilizează telefonul mobil pentru cumpărături online consideră că pot efectua tranzacții online de pe smartphone într-un mod mai accesibil, mai comod și fără constrângeri legate de timp sau locație. Cât despre sumele cheltuite, în mod uzual, cumpărătorii care utilizează telefonul mobil fac comenzi online cu valori între 100 și 500 de lei (5 din 10).

Studiul „Online shopping de pe telefonul mobil” a fost realizat în perioada 1 – 30 iunie 2017 pe un eșantion de 2.875 de respondenți majori, din mediul urban, de către iVox, platformă online de sondare a opiniei publice, la solicitarea Blugento.

Sursa: Amos News