Black Friday este un eveniment așteptat de toată lumea, fie că este vorba despre cumpărători, salesmen și mai ales de companiile ce se ocupă de vânzări directe. În România, Black Friday a avut loc prima dată în 2011 și continuă să facă furori în fiecare an, magazinele realizând într-o singură zi vânzările pe care le-ar face în mod obișnuit în șase luni, în unele dintre cazuri.

Andrei Radu, Fondator GpeC, a făcut o listă cu o serie de sfaturi pentru antreprenorii ce dețin un magazin onine, pentru a avea site-urile pregătire de Black Friday, conform capital.ro.

La ce să fie atente magazinele online în timpul şi după Black Friday

  1. Site-ul sa fie optimizat şi să ”reziste” unui volum de vizite mai mare,
  2. Să ai stocuri importante pentru produsele promovate. Livrarea într-o perioadă scurtă de timp poate face diferenţa.
  3. Echipa de Customer Service să ştie să răspundă întrebărilor venite din partea utilizatorilor şi să ofere soluţii practice şi imediate eventualelor probleme întâmpinate de clienţi.
  4. Pagina de campanie şi întreg site-ul să aibă o prezentare curată şi simplă, axată pe informaţii clare şi utile clienţilor despre ofertele comerciale prezentate de Black Friday
  5. Campania de promovare să fie gândită cât mai din timp
  6. Site-ul să fie optimizat pentru mobile, cele mai multe vizite realizându-se de pe terminalele mobile (telefon inteligent sau tabletă)
  7. Prin ofertele afişate, poţi genera suspans şi dorinţa achiziţiei de produse noi
  8. Poţi include în strategia de vânzări cel puţin un produs nou şi dorit de comunitate, la un preţ atractiv
  9. După Black Friday, monitorizează tot ceea ce s-a întâmplat pe site şi în campaniile de promovare şi reflectă asupra rezultatelor. Doar aşa vei putea oferi anul viitor sau în alte campanii de vânzări o experienţă mai bună clienţilor site-ului.
  10. Relaţia cu vizitatorii şi clienţii site-ului nu este doar de Black Friday. Gândeşte-te cum, prin servicii de calitate, o poţi transforma în una de lungă durată.

Anul acesta Black Friday va avea loc pe 17 noiembrie și sute de magazine și companii și-au anunțat deja participarea.