Rolls-Royce lansează o provocare extrem de specializată pentru a construi cea mai rapidă aeronavă electrică din lume.

Acest avion cu zero emisii este de așteptat să facă probe cu o viteză țintă de 300+ MPH (480+ KMH), pe o distanță de peste 200 de kilometri (de la Londra la Paris, de la Nairobi la Mombasa sau de la Johannesburg la Durban).

Are bateria cea mai puternică cu care s-a navigat vreodată şi trei e-motoare ușoare, generând 750 kW, suficientă putere pentru a alimenta 250 de case și 1.000 de cai putere, care este aproximativ echivalentul unei mașini de curse F1 (dar fără emisii).

Această primă aeronavă complet electrică, cu o aripă de 24ft va ajunge pe cer în 2020 după 24 de luni de dezvoltare, iar Rolls-Royce va face istorie atunci când o va lansa.

Ca parte a strategiei Rolls-Royce de a promova electrificarea, proiectul Accelerarea electrificării zborului ACCEL este inițiativa Rolls-Royce de a construi, testa și comercializa un aeronavă special concepută, alimentată în întregime de megawați.

Rolls-Royce și partenerii săi, ElectroFlight și YASA, intenționează aeronava cu un singur pasager să spargă o serie de înregistrări de viteză, performanță și dezvoltare. Obiectivul central al ACCEL este de a dezvolta cunoștințele necesare privind tehnologia și lanțul de aprovizionare pentru a stimula dezvoltarea viitoarelor concepte de aeronave.

“ACCEL nu este altceva decât o schimbare revoluționară în aviație”, spune Matheu Parr, directorul proiectului ACCEL pentru Rolls-Royce. “Acest avion va fi alimentat de un sistem electric de ultimă oră și de cea mai puternică baterie construită vreodată pentru zbor. În anul următor, vom demonstra abilitățile sale de a solicita medii de testare înainte de a merge pentru aur în 2020 de la o benă de aterizare pe coasta Galei”.

Cu un patrimoniu bogat în inovație și în premieră mondială, Rolls-Royce nu este străin de astfel de ambiții. Recordul curent pentru un plan electric, stabilit de Siemens în 2017, este de 210 mph.

Pentru a întrece recordul, Rolls-Royce va necesita depășirea unei serii de provocări unice, pentru asta vor trebui să construiască o baterie imensă care să fie suficient de puternică pentru a învinge o serie de înregistrări de viteză și performanță, suficient de ușoare pentru a zbura și suficient de stabil pentru a nu supraîncălzi. (eTN)

Sursa: Amos News