Doi tineri din Baia Mare au creat un brand de rochii de ocazie imprimate cu ilustrații pictate în prealabil în acuarelă, pe hârtie, după care sunt transferate pe materialele textile cu ajutorul unor tehnologii de ultimă oră. Anul viitor, vor lansa prima colecție cu astfel de ținute.

Mădălina și Andrei Zlampareț, doi tineri din Baia Mare, au pus bazele brandului Sinestezic în urmă cu doi ani, iar acum lucrează la prima colecție care va fi lansată în 2018, în serie limitată. Până atunci, creațiile lor pot fi întâlnite în câteva magazine din România și Franța, cât și pe rețelele de socializare.

„Nu am vrut niciodată să creăm pur și simplu încă un brand de îmbrăcăminte, ci ne-am dorit să creăm unul prin care să transmitem femeilor că frumusețea nu este definită de perfecțiune sau de cifre legate de vârstă, kilograme și așa mai departe, ci de individualitate, eleganță, încredere în sine, fericire, onestitate și liniște interioară. Dorința noastră a fost să punem în valoare feminitatea şi individualitatea oricărei femei, astfel încât am ajuns să creăm rochii de ocazie, de zi și de seară, imprimate cu ilustrații. Ilustrațiile sunt pictate în prealabil de Mădălina, în acuarelă, pe hârtie, după care sunt transferate pe materialele care compun ținutele prin tehnologii de înaltă calitate, prese de ultimă generație, astfel încât imprimeul este foarte durabil”, a declarat Andrei Zlampareț.

Inițial, cei doi tineri întreprinzători au început cu creații business-casual și au realizat o colecție pe care doreau să o promoveze și să o vândă online.

„A avut loc o schimbare în momentul în care am început să avem mai multe cereri pentru ținutele de ocazie. Ne-am decis să ne reorientăm spre această nișă, venind cu o idee inedită: personalizarea rochiilor de ocazie cu ilustrațiile și broderiile create de noi și executarea la comandă a unor rochii unicat. La ideea de online nu am renunțat și nici nu o vom face. Suntem foarte conștienți de importanța prezenței online, iar având în vedere că în momentul de față lucrăm la prima colecție de ținute de ocazie, produsă în serie limitată, pe care urmează să o lansăm anul viitor, ne gândim că va fi momentul oportun să relansăm și magazinul online”, a explicat Andrei.

În ținutele create, cei doi folosesc diferite materiale, accesorii și detalii, prețul unei rochii începând undeva de la 1.500 lei. Ca și materiale sunt preferate în special tafta, tulle, organza, crep, mătase, fiind puse la dispoziția clientelor peste 700 de modele de materiale.

Imprimeuri inspirate din natură, muzică și poveștile clientelor

„În momentul în care alegem materialul pe care urmează să îl folosim la o anumită ținută, luăm în considerare dorința și silueta clientei, încercând de fiecare dată să o consiliem în așa fel încât rezultatul final să fie cel mai potrivit. Facem în așa fel încât să primim cât mai multe informații de la cliente, comunicarea fiind extrem de importantă pentru noi.

Fie că discutăm despre material, imprimeu, formă, culoare, poveste, dorințe sau pasiuni, toate aceste detalii ne ajută să descoperim ceea ce le reprezintă. În acest fel, le putem îndruma să aleagă cea mai bună variantă pentru silueta lor, pentru culoarea pielii sau a părului, dar și pentru evenimentul la care participă. În crearea imprimeurilor ne inspirăm din natură, muzică și poveștile clientelor”, a subliniat Mădălina Zlampareț.

Majoritatea cererilor pentru ținutele create sunt primite în perioada primăvară-vară, în timp ce în restul anului, mai exact în sezonul rece, cererea este mai scăzută.

„O astfel de afacere necesită atât cunoștințe de design, cât și cunoștințe de business. Pentru a putea forma un brand sănătos și puternic, e nevoie de ambele, dar bineînțeles că lista nu se oprește aici; mai e nevoie de multă muncă, răbdare, perseverență, creativitate, inovație, curaj și mai ales pasiune. Mereu trebuie să fii la curent cu noutățile, fiind un domeniu foarte complex. Trebuie să îți asumi riscuri și trebuie să ai dorința continuă de a învăța”, a conchis Andrei Zlampareț.

Mădălina Zlampareţ este creatoarea de ilustraţii şi designerul brandului. A studiat design vestimentar la Universitatea de Artă şi Design (UAD) Cluj-Napoca iar la Ecole Supérieure d’Art et Design de Saint-Etienne din Franța a studiat pictura.

Soțul său, Andrei Zlampareţ, managerul brandului, a studiat ingineria la Universitatea Tehnică de Construcţii din Bucureşti şi a condus anterior propria companie de design.

Ținutele Sinestezic sunt purtate, printre alte de soprana Cristina Ioan și de o fostă participantă la un concurs muzical de televiziune, Nora Deneș.

Sursă: Mediafax