În prima jumătate a acestui an Raiffeisen Bank  a înregistrat o ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului trecut

Profitul net realizat de Raiffeisen Bank în prima jumătate a acestui an a înregistrat o ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului trecut, cu 2%, până la 55 de milioane de euro, se arată într-un comunicat transmis joi de instituția bancară, informează Mediafax.

Activele totale au crescut cu 6%, până la 7,32 miliarde euro. Creditele au crescut cu 3% față de iunie 2016, în timp ce depozitele au crescut cu 14%, menționează Raiffeisen Bank.

Costul cu provizioanele aferente portofoliului de credite a scăzut de la 26 de milioane de euro în iunie 2016 la 20 de milioane de euro în iunie 2017, excluzând efectul unor evenimente nerecurente (darea în plată și campania de conversie a creditelor denominate în franci elvețieni). De asemenea, rata creditelor nete raportate la depozite s-a îmbunătățit, de la 0,81 în 2016 până la 0,73 în 2017.

Raiffeisen Bank precizează că a continuat să finanțeze clienții din toate segmentele

De asemenea, menţioneaza că a investit în tehnologie pentru simplificarea interacțiunii clienților cu banca. Portofoliul de credite nete al băncii a crescut în ultimele 12 luni cu 3%, până la 4,32 miliarde de euro.

Creditele nou-aprobate în această perioadă au fost de 1,4 miliarde de euro, mai mult de o treime fiind acordate segmentului persoanelor fizice.

Finanțări în creștere în segmentul companiilor mari

În segmentul companiilor mari, bancă a înregistrat finanțări în creștere în domenii ca: servicii de sănătate, infrastructură, retail, auto, logistică, dar și în sectorul imobiliar, prin finanțarea și refinanțarea cu succes a unor proiecte de referință din București, Cluj Napoca sau Timișoara.

În prima jumătate a anului 2017, Raiffeisen Bank a fost activă și în tranzacții desfășurate pe piață de capital. A făcut parte din consorțiul de intermediere a celei mai mari oferte publice secundară inițiale ale unei companii. Aceasta fiind privată și listată la Bursa de Valori București, în valoarea de 945 de milioane de lei. Aceasta este Digi Communications NV.

„Conturile curente ale populației și întreprinderilor mici, deschise la Raiffeisen Bank, au crescut din nou într-un ritm susținut (+30%). Acestea au rămas forța principală din spatele avansului înregistrat de soldul depozitelor de la clientelă. Adică ,,+14% față de aceeași perioadă a anului precedent, până la 5,90 miliarde euro”, se arată în comunicat.

Așteptările clienţilor cresc odată cu evoluția tehnologiei

„Vom continua să ne concentrăm pe dezvoltarea relațiilor cu clienții existenți. Aceasta fiind pe atragerea de noi clienți pentru a ne asigura o creștere echilibrată și constantă pe toate segmentele. În paralel, eforturile noastre se îndreaptă spre inovare și simplificare a interacțiunilor cu banca. Clienții doresc o interacțiune cât mai simplă și mai rapidă cu bancă, așteptările lor cresc odată cu evoluția tehnologiei, iar noi trebuie să răspundem acestor cerințe. Este clar că fața industriei bancare se schimbă, iar noi nu ne-am propus numai să fim o parte din această schimbare, ne-am propus să fim deschizători de drum, așa cum am reușit să fim de multe ori până acum”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank deservește aproximativ două milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 100.000 de IMM-uri și 5.700 de companii. Rețeaua numără 466 de agenții, aproximativ 1.100 de ATM-uri, 164 de MFM (automate multifuncționale) și aproximativ 18.000 de EPOS-uri. Banca avea la jumătatea acestui an 5.190 angajați, față de 5.311 în iunie 2016.