Certificatele de urbanism solicitate Primăriei Braşov pot fi emise începând de acum şi în format online, a anunţat viceprimarul Laszlo Barabas. Sistemul funcţionează din această săptămână, s-au eliberat deja câteva Certificate de Urbanism pentru angajaţi din instituţie pentru a se verifica metoda şi s-a constatat că sistemul este funcţional, se anunță pe pagina de facebook a Primăriei.

”Putem elibera începând chiar de azi. Cu eliberarea Certificatelor de Urbanism online venim în sprijinul cetăţeanului, indiferent că este persoană fizică sau juridică. Scurtăm timpul de eliberare, iar oamenii nu mai sunt nevoiţi să facă mai multe drumuri pentru a intra în posesia documentului. Lucrăm în prezent pentru a putea elibera online şi Adeverinţa de Atestare Fiscală pentru persoanele juridice, deocamdată, după care vom trece la acest sistem şi pentru persoanele fizice. De asemenea, lucrăm şi la sistemul pentru eliberarea permiselor de liberă trecere în municipiul reşedinţă”, a explicat viceprimarul Laszlo Barabas.

Şefa Serviciului IT din Primăria Braşov, Gabriela Vlad, a afirmat că prin acest sistem se doreşte oferirea de servicii de calitate în primul rând cetăţenilor Braşovului, dar şi solicitanţilor din alte localităţi. Timpul pierdut pentru depunerea documentelor este eliminat, dar trebuie luat în seamă şi confortul cetăţeanului, având în vedere că totul se poate face din propria locuinţă. ”La acestea se adaugă timpul mai scurt de emitere, respectiv 15 zile, faţă de 30-35 până acum, costul mai scăzut, taxele de formular şi expediere fiind eliminate”, a spus Gabriela Vlad.

Ea a prezentat etapele care trebuie parcurse de solicitantul Certificatului de Urbanism. Cetăţeanul sau persoana juridică ce deţine cont de utilizator în portalul de servicii brasovcity.ro depune solicitarea în Portal după care Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni (CIC) preia automat solicitarea din portal în sistemul de management al documentelor, înregistrează cererea şi o trimite către Serviciul de specialitate (Serviciul Autorizări Construcţii). Apoi, Primăria Braşov, prin serviciile de specialitate, emite Dispoziţia de încasare şi poate iniţia comunicarea cu cetăţeanul sau cu persoana juridică prin Portal.

Cetăţeanul sau persoana juridică efectuează plata electronică, cu cardul, după care Serviciul Autorizări Construcţii demarează procedura de prelucrare date şi emitere Certificat Urbanism CU, în sistemul intern al primăriei. Certificatul de Urbanism semnat olograf, conform prevederilor legale, se scanează şi se semnează electronic, cu certificat calificat. Serviciul Autorizări Construcţii încarcă Certificatul de Urbanism semnat electronic în portal, de unde cetăţeanul/persoana juridică îl poate descărca, după care solicitarea se închide pe fluxul de lucru.