Prima locomotivă hibrid de manevră construită în România a fost prezentată, joi, în cadrul unei ceremonii organizate în Gara Constanța. Locomotiva a fost realizată în cadrul unui proiect finanțat de stat cu peste 3,5 milioane de lei.

Locomotiva a fost construită în cadrul unui proiect coordonat de compania România-Euroest SA din Constanța, cu fonduri de la bugetul de stat, valoarea totală a proiectului fiind de aproximativ 3,6 milioane de lei.

Proiectul locomotivei reprezintă o premieră mondială prin conceptul tehnic, spun reprezentanții companiei, fiind vorba, de fapt, despre transformarea unei locomotive clasice, Diesel, în locomotivă hibrid.

”Este un proiect de cercetare-dezvoltare realizat de România-Euroest în parteneriat cu firme de profil din România. Finanțat de Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Educației Naționale, dezvoltat în ultimele 12 luni, este un proiect în premieră mondială, premieră națională, este cea mai competitivă locomotivă electrică pe baterii de manevră, până în 30 de kilometri la oră, din lume, în momentul de față”, a declarat directorul proiectului, Corneliu Dică.

Avantajele acestui tip de locomotivă vin din reducerea emisiilor poluante cu 70 la sută, a consumurilor specifice cu până la 60 la sută și mentenanței cu 15 la sută.

”Sunt pe baterii. Aceasta este hibridă, pentru a mări autonomia. (Motorul – n.r.) Diesel doar încarcă bateriile, nu e folosit pentru tracțiune. Avantajul este uriaș, nu poluează, nu ai consum de combustibil. (…)Are o autonomie de 8-12 ore în funcție de sarcina pe care o are. Se încarcă în 2,5 ore”,a spus Dică.

Reprezentanții Euroest SA susţin că peste 10.000 de locomotive Diesel cu vârsta medie de peste 36 ani trebuie înlocuite în Europa până în 2025, din cauza gradului ridicat de poluare.

Potrivit acestora, locomotiva hibrid va putea efectua operațiuni de manevră pe liniile industriale, triaje, depouri sau gări cu activitate de manevră intensă sau fără posibilitatea încărcării acumulatorilor de la o sursă exterioară.

Timpul de operare este practic limitat numai pentru alimentare cu combustibil care, din calculele preliminare, este de circa 20 de zile. Acest tip de locomotive ar urma să fie utilizat în combinatele siderurgice sau cele chimice și petrochimice, ori de către operatorii de manevră portuari, din porturi precum Constanța, Rotterdam sau Hamburg.

Sursa: Mediafax