Parlamentul a dezbătut astăzi moțiunea simplă pe transport inițiată de grupurile parlamentare PNL-USR. ”Infrastructura de transport a unei națiuni reprezinta cel mai relevant barometru al gradului de dezvoltare economică. Din păcate infrastructura de transport din România este la pământ”, declară deputatul indendent Remus Borza printr-un comunicat de presă.

Acesta exeplică și de ce a votat împotriva moțiunii, după ce a expus starea jalincă în care se află infrastructura României pe toate căile pe transport, și cât de în urmă suntem față de tările vecine, sau apropiate nouă ca și context cultural.

”Trebuie să renunțăm la demagocie, populism și ipocrizie în discursul public și în  acțiunea politică.(…). Toți au o culpă și o responsabilitate în ceea ce privește colapsul acestui sector economic. Nu este de vina ministrul Cuc ca pe exercițiul financiar 2014-2020, nici la momentul preluării mandatului în ianuarie 2017 nu aveam acreditată nicio autoritate de management. Așa se explica că din 2.5 miliarde euro fonduri structurale și de coeziune în primele 6 luni am adus în țară doar 4 milioane euro! Doar în august am acreditat cele 7 autorități de management cu vreo 3 ani întârziere” , transmite deputatul prin același comunicat.

Tot acesta explică și de ce investițiile în infrastructură ar trebui să crească în detrimentul salariilor și pensilor și de asemenea se referă și la creșterea accelerată ROBOR care a băgat România pe o pantă economică clar descendentă. ”Pe de altă parte, nu putem lua de la transporturi, cu ocazia rectificării bugetului de stat, 6 miliarde lei ca să-i transferăm în pensii și salarii. România are nevoie de investiții în toate domeniile cu atât mai mult în infrastructura de transport. Doar invesțiile pot asigura o creștere organică și sustenabilă a economiei românești. Creșterea economică din primele 6 luni de 5,8% bazată preponderent pe consum, deși onoranța își arată deja efectele perverse: dublarea robor într-o lună, deprecierea leului în raport cu principalele valute, deficit de cont curent de 6.3 miliarde lei si deficit pe balanta comercială de 6 miliarde euro”.

Remus Borza susține că i-a cerut ministrului transporturilor, Răzvan Cuc, să restructureze companiile din portofoliul ministerului pe criterii de eficiență economică, să vină cu o strategie coerentă de investiții sectoriale și cu un grafic asumat, să promoveze în managementul acestor companii strategice ale statului oameni recomandați de competențe profesionale, moralitate și capabilități manageriale și nu exclusiv de carnetul de partid.