Noile amenajări conexe pistei construite la Ghimbav, în județul Brașov, costă peste 42 milioane de lei. În ultimii 5 ani s-a reușit doar construcția pistei, această tergiversare ducând și la proteste în stradă din partea brașovenilor.

Proiectul tehnic pentru efectuarea noilor amenajări conexe pistei construită la Ghimbav, în județul Brașov, a fost predat miercuri Consiliului Județean, care urmează să îl depună spre avizare Autorității Aeronautice Române și să lanseze licitația în vederea desemnării constructorului.

Demarată la început de an, procedura pentru proiectarea celorlalte suprafețe de mișcare, a iluminatului și a canalizării Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav a fost definitivată miercuri, documentația fiind predată Consiliului Județean Brașov, care gestionează proiectul.

Valoarea totală a lucrărilor din această etapă, în conformitate cu calculele făcute de către proiectanții de la Search Corporation, este de 42.283.732,12 lei, iar potrivit șeful de proiect, Florin Răducu, lucrările nu ar urma să dureze mai mult de patru luni.

Președintele CJ Brașov, Adrian Veștea, a declarat că următorul pas în vederea continuării investiției, ținând cont că în momentul de față există doar pista, care nu este funcțională, este autorizarea proiectului de către Autoritatea Aeronautică Română și lansarea licitației în vederea desemnării constructorului

”La nivelul bugetului județean dispunem de sumele necesare acestor investiții. În bugetul pe acest an am alocat 47,134 milioane lei, adică peste 10 milioane euro pentru continuarea investițiilor la aeroport”, a declarat Adrian Veștea.

În conformitate cu studiul de fezabilitate realizat de către firma IPTANA, investiția totală în acest obiectiv ar urma să se cifreze la suma de 57.505.600 euro (inclusiv TVA), până acum fiind cheltuite 24,7 milioane de euro pentru acest proiect, exclusiv din bugetul județului.

Veștea a spus că începerea lucrărilor depinde de finalizarea licitației, existând riscul să apară un nou blocaj cauzat de contestații, dar în paralel se vor realiza și alte studii necesare continuării proiectului, cum ar fi procedurile pentru aterizare și zbor, fără de care nu poate fi proiectat turnul de control și sistemul de balizaj.

Nemulțumiți tocmai de întârzierea acestor proceduri şi de faptul că în ultimii 5 ani s-a reușit doar construcția pistei, două sute de brașoveni au participat, duminica trecută, la un protest inedit, adunându-se în fața Prefecturii Brașov cu valize.

Mai bine de doi ani, respectiv până la finele anului trecut, proiectul aeroportului a stagnat, din cauza faptului că situația juridică a terenului nu era clară, abia în luna noiembrie fiind semnat de către președintele Klaus Iohannis decretul de promulgare a Legii privind transmiterea unei suprafeţe de teren (200 hectare) din domeniul public al statului şi din administrarea Institutului Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov, judeţul Braşov, în domeniul public al judeţului Braşov şi în administrarea Consiliului Judeţean Braşov, pentru realizarea obiectivului „Aeroport Internaţional Braşov-Ghimbav”.

 

sursa: mediafax.ro