Ministerul Dezvoltării Regionale a publicat, sâmbătă, pe SEAP, o licitație pentru lansarea unei campanii pentru promovarea oportunităților de finanțare din fonduri europene, care presupune crearea și difuzarea unor spoturi de animație 3D, valoarea fără TVA fiind de peste 13 milioane de lei.

”Obiectivul proiectului este acela de a promova şi transmite informații referitoare la oportunitățile de finanțare (Axe prioritare, obiective specifice, apeluri de proiecte) din fondurile Europene Structurale și de Investiții 2014 – 2020, asigurând o diseminare coordonată la nivel naţional și regional a mesajelor pe aceasta temă. Obiectul acordului-cadru îl constituie crearea și derularea, respectiv difuzarea unei campanii de comunicare care va presupune un concept de comunicare, minim 40-maxim 100 spoturi video de 30 de secunde realizate în tehnică animație 3D (creație, producție și difuzare), difuzarea spoturilor video conform media planului și campanie de promovare a spoturilor prin social media, pe canalele Fecebook și Youtube”, se arată în anunțul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene.

Potrivit caietului de sarcini, materialele de promovare a fondurilor ESI 2014-2020 trebuie să prezinte creativ informaţiile referitoare la oportunitățile de finanțare într-un limbaj accesibil publicului larg, într-un format atractiv şi dinamic.

”În acest sens, scopul campaniei este informarea publicului larg și a celorlalte categorii de grup țintă cu privire la obiectivele fondurilor europene (mai multe locuri de muncă, o economie europeană solidă, un mediu sănătos etc.), la modul cum sunt gestionate de România, la modalitatea prin care pot fi accesate și la impactul scontat. De asemenea, campania va evidenția faptul că de proiectele finanțate din fonduri europene beneficiază toți românii”, se mai menționează în caietul de sarcini.

La capitolul ”criterii calitative” se arată că spotul va atrage, menține atenția și va stimula curiozitatea, pe toată durata de derulare, precum și că abordarea va fi una emoţională, pozitivă, iar tonul folosit va fi unul ”pozitiv, informativ, rațional, optimist”.

”În cadrul fiecărui spot se vor folosi actori pentru personajul/personajele uman/e, așadar personajul/personajele nu vor fi create/animate în calculator. Personajele din spoturi vor fi actori profesioniști sau personalități publice care nu au avut în ultimii 3 ani imaginea asociată vreunui partid politic sau vreunei campanii de publicitate politică, se mai menționează în caietul de sarcini.

Câștigătorii licitației trebuie să difuzeze spoturile pe trei posturi TV naționale care dețin și rețea regională, acoperind în mod echilibrat toate cele 8 regiuni de dezvoltare, dintre cele auditate de ARMA – Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor, selectate din cele aflate în primele 10, conform datelor de audiență din luna septembrie 2017. Cele trei posturi trebuie sa aparțină unor grupuri, trusturi sau societăți de presă distincte, nefiind acceptate două sau mai multe posturi care să facă parte din același trust de presă. De asemenea, spoturile vor fi difuzate și în mediul online, pe Facebook și pe Youtube.

sursa: mediafax.ro