Executivul a decis, în ședința de Guvern de miercuri, înființarea funcției de atașat de turism care va reprezenta România în străinătate în domeniul politicii turismului și promovării seriviilor turistice, decizia fiind luată ca urmare a desființării reprezentanțelor de promovare turistică, informează Mediafax.

”Definirea funcției de atașat de turism prin stabilirea în mod concret a competențelor, rangului de reprezentativitate externă și modalității de recrutare în vederea reprezentării intereselor României și a sectorului economic al turismului la nivel internațional, vine în contextul desființării reprezentanțelor de promovare turistică, ca urmare a recomandărilor Curții de Conturi prezentate în Raportul de audit al performanței fostei Autorități Naţionale pentru Turism. Potrivit ordonanței, funcțiile de atașat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, de angajați ai Ministerului Turismului, ai instituțiilor subordonate acestuia și de personalul detașat în minister”, informează Guvernul.

Selecția și modalitatea de organizare a concursului se aprobă prin ordin comun al Ministrului Turismului şi al Ministrului Afacerilor Externe, iar stabilirea țărilor și a perioadei în care atașatul de turism efectuează misiunea de reprezentare a României se realizează prin ordin al Ministrului Turismului, cu avizul MAE. Pe durata misiunii în străinătate, atașatului de turism i se aplică dispozițiile legale privind personalul trimis în misiune permanentă în străinătate și va fi subordonat autorității șefului misiunii diplomatice, dar va fi plătit de către Ministerul Turismului.

De asemenea, Guvernul a adoptat și alte măsuri pentru promovarea turismului în România. ”Concret, se implementează conceptul de Organizație de Management al Destinației, care va contribui la valorificarea potențialului turistic, respectiv la creșterea circulației turistice și a volumului de încasări din turism atât la nivel local, cât și la nivel național. Organizațiile de Management al Destinației vor funcţiona prin asocierea autorităților publice locale cu organizațiile/federațiile patronale din turism, sau, după caz, cu reprezentanți ai mediului privat din turism, care asigură realizarea politicii de marketing și gestionarea coordonată a componentelor destinației. În calitate de membru asociat, pot adera la OMD și asociații de promovare, asociații profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic și de formare profesională în turism”, precizează biroul de presă de la Palatul Victoria.

În plus se înființează rețeaua de centre de informare și promovare turistică la nivel național, care va include atât Centrele Naționale de Informare și Promovare Turistică (CNIPT), cât și Centrele Locale de Informare și Promovare Turistică (CLIPT). ”Această măsură implică o bună colaborare între diferitele administrații publice locale și entități turistice, o responsabilizare a autorităților locale prin reglementarea atribuțiile specifice ale centrelor, dar și implicarea sectorului privat din domeniul turistic”, se arată în comunicatul citat.

Se preconizează că dezvoltarea Centrelor Naționale și Locale de Informare și Promovare Turistică aduce o serie de beneficii precum capacitatea de a oferi, pe tot teritoriul țării, un set integral de informații privind serviciile turistice, inclusiv de cazare, omogene ca și conținut, instrumente de suport și mecanisme de lucru, cu scopul de a îmbunătăți gradul de satisfacție și fidelizare a turiștilor care călătoresc prin România.