Grupul Electrica a înregistrat, în primele 9 luni ale anului financiar 2017, un profit net de 95 milioane lei, din care 87 milioane lei au fost realizate în trimestrul al treilea al anului, informează compania.

Profitul operaţional obținut la finalul trimestrului trei este de 115,6 milioane lei, din care 97,8 milioanei lei înregistrat în perioada iulie-septembrie (T3).

Anul 2017 a fost marcat de condiții semnificativ adverse în primul trimestru și de o îmbunătățire foarte lentă a acestora în următoarele trei luni. După jumătatea anului, sectorul de distribuție s-a apropiat din nou de niveluri normale ale profitabilității, în timp ce piața de furnizare a rămas în continuare dificilă până în luna septembrie, în special în zona pieței reglementate cu clienți neeligibili.

În perioada ianuarie-martie 2017, a fost înregistrată o creştere substanțială a preţului de achiziţie a energiei, respectiv cu 78% pe Piaţa Zilei Următoare şi cu aproximativ 38% pe Piaţa de Echilibrare, față de perioada similară a anului precedent. În perioada aprilie-iunie 2017, prețul mediu de achiziţie a energiei s-a menţinut la un nivel cu aproximativ 30% mai mare, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

În trimestrul al treilea, prețul mediu de achiziție pe Piaţa Zilei Următoare a fost cu aproximativ 67% mai mare comparativ cu T3 2016.

Veniturile operaționale totale ale Grupului Electrica, în primele 9 luni ale anului financiar 2017, în sumă de 4,170 miliarde lei, au crescut cu 1,404 miliarde lei, comparativ cu primul semestru al anului 2017.

Costul cu achiziția de energie electrică a atins pragul de 2,202 miliarde lei în primele 9 luni ale lui 2017, comparativ cu valoarea de 1,531 miliarede lei, aferentă primelor șase luni din 2017.

“Desigur, rezultatele cumulate în această perioadă sunt încă puternic afectate de efectele dezechilibrelor majore din piaţa de energie, în special, din trimestrul întâi și, parțial, din trimestrul al doilea. În consecință, strict în trimestrul al treilea a fost realizat practic aproape tot profitul net și profitul operațional obținut pe durata primelor nouă luni. În trimestrul trei, deși au continuat sa fie probleme pe piața de furnizare, sectorul de distribuție a atins niveluri rezonabile de profitabilitate.

În plus, măsurile de diminuare a impactului adoptate de management au avut efect. Situațiile limită din prima parte a anului, ne-au determinat să adoptăm o strategie pe măsura noilor condiții din piață și să trecem la implementarea rapidă a unor programe de reducere a costurilor, de optimizare a proceselor și a structurilor administrative. Asigurăm toate părțile interesate că am luat măsurile necesare pentru îmbunătățirea performanțelor până la finalul anului și, totodată, repetăm apelul nostru către autorități referitor la necesitatea anumitor măsuri legate de modificarea unor reglementări din piața de energie”, spune Cătălin Stancu, director general Electrica.

În primele 9 luni ale anului 2017, Grupul Electrica a distribuit aproximativ 13 TWh (în creștere cu 2,8% față de primele 9 luni ale lui 2016) către un număr de aproximativ 3,69 milioane de utilizatori și a furnizat o cantitate de 7,4 TWh (în scădere cu 8,7% față de perioada similară din 2016) către un număr de clienți de 3,58 milioane.

Cu aproximativ 10.000 de angajați, Grupul Electrica oferă servicii la peste 3,6 milioane de clienți și are o arie de cuprindere naţională – cu organizare în trei zone pentru distribuţia energiei electrice: Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord şi pe cuprinsul întregii ţări pentru funizarea energiei electrice și pentru întreţinere şi servicii energetice.