Companiile din România au căutat să angajeze peste 420.000 de persoane în primele nouă luni din 2017, acestea publicând 114.000 de anunțuri pentru a acoperi pozițiile deschise, dintre care aproape 40.000 au fost numai în trimestrul trei, potrivit datelor transmise marți de eJobs Group.

113.000 de poziții deschise în domeniile vânzări, administrativ-logistic și financiar-contabilitate

Mai mult de un sfert dintre anunțurile angajatorilor au fost pentru locuri de muncă din domeniile vânzări, administrativ-logistic și financiar-contabilitate, companiile din domeniu publicând peste 30.000 de anunțuri din ianuarie și până la finalul lunii septembrie pentru a acoperi aproximativ 113.000 de poziții deschise.

Companiile care au căutat cei mai mulți angajați au fost tot cele din vânzări și în trimestrul al treilea, cu aproape 4.900 de anunțuri pentru aproximativ 18.000 de poziții deschise. Firmele din domeniul administrativ-logistic au publicat 3.600 de anunțuri pentru angajarea a peste 13.000 de persoane în toată țara, iar cele din alimentație/HoReCa au publicat 2.000 de anunțuri de angajare pentru aproximativ 7.400 de locuri de muncă.

Topul primelor 10 domenii în care angajatorii au căutat personal în al treilea trimestru al anului continuă cu sectorul construcţii (1.988 de anunțuri), transport-distribuţie (1.913), financiar-contabilitate (1.894), IT Software (1.704), relaţii clienţi/call center (1.437), producţie (1.184) şi auto (1.142).

Cei mai mari angajatori, în funcţie de numărul de anunţuri de recrutare publicate pe platforma eJobs.ro în primele nouă luni au fost agenţia de recrutare de personal Adecco, cu 2.062 de anunțuri de angajare, din care 655 în trimestrul trei, urmată de Lidl (1.117 anunțuri din care 500 în trimestrul trei) și de furnizorul şi proiectantul de servicii tehnologice şi de inginerie Emerson (668 anunţuri dintre care 210 în trimestrul trei).

În topul companiilor care au continuat să caute un număr mare de angajaţi în trimestrul al treilea se mai află retailerul Profi (451 de anunțuri dintre care 246 numai în trimestrul trei), dezvoltatorul de jocuri video Ubisoft, Interbrands, jucător de pe piaţa de distribuţie şi agenţiile de recrutare de personal APT Resources&Services, Manpower și GI Group Staffing, dar și compania de outsourcing Accenture.

Candidații care și-au căutat un job în perioada iulie-septembrie 2017, aplicând simultan la mai multe posturi scoase la bătaie, au depus în total peste 2,3 milioane de CV-uri. Cei mai mulţi au ţintit agenţiile de recrutare de personal, dar şi sectorul financiar bancar, retail sau comunicaţii. Astfel, Adecco a primit 27.086 de CV-uri, urmată de BRD Groupe Societe Generale cu 21.538 de CV-uri, Profi cu 21.392 de aplicări, RCS&RDS cu 16.140 de CV-uri și eMag, cu 14.858 de aplicări.

Concurența cea mai mare a fost însă pentru posturile scoase la bătaie de companii precum Zara, UniCredit Bank sau Synevo. La cele 6 anunțuri de joburi publicate în trimestrul al treilea, retailerul de fashion Zara a primit aproape 12.000 de CV-uri (o medie de 2.000 pentru fiecare anunț), în timp ce UniCredit Bank a avut peste 9.200 de candidați pentru cele 13 joburi disponibile (în medie, peste 700 pentru fiecare anunț), iar Synevo a primit aproape 14.000 de CV-uri pentru cele 22 de joburi publicate (630 pentru fiecare anunț).

Cei mai mulți candidați s-au orientat tot către poziții de vânzări, unde au fost disponibile și cele mai multe joburi – peste 378.000 de CV-uri depuse la cele 4.900 de anunțuri publicate de companii. La polul opus, angajatorii din domeniul IT Software au avut cea mai mai restrânsă plajă de candidați în raport cu numărul anunțurilor – 48.400 de candidați care au aplicat la aproximativ 1.700 de anunțuri, pe fondul discrepanței dintre cerere și ofertă în domeniu, dar și a strategiilor complexe de motivare și retenție practicate de angajatori, fapt care restrânge și mai mult oferta de specialiști din piață, precizează eJobs.

„În fiecare dintre primele trei trimestre ale anului 2017 a existat o cerere constantă şi aproximativ egală de candidaţi, angajatorii fiind extrem de activi din acest punct de vedere. Numărul de joburi scoase în piaţă depăşeşte, în acest moment, atât anii de boom economic, anteriori crizei economice, cât şi pe cei din trecutul apropiat. Îmbucurător este faptul că plaja de domenii este una foarte eterogenă, astfel încât există oportunităţi pentru aproape toate specializările, situaţie cu care piaţa muncii nu s-a mai confruntat de mult. La fel de important este şi faptul că nu doar capitala reuşeşte să mişte lucrurile din acest punct de vedere, ci şi alte mari oraşe ale ţării, care au reînceput să prezinte un potenţial uriaş pentru cei care îşi caută un loc de muncă”, a declarat Bogdan Badea, director de vânzări al eJobs Group.

La fel ca în primele două trimestre, şi în perioada iulie-septembrie cele mai multe anunţuri de recrutare au fost publicate de angajatorii din Bucureşti (15.942). Au fost urmaţi însă de companiile din vestul ţării, respectiv de cele din Cluj-Napoca (3.141 de anunţuri de angajare), Braşov (1.782), Timişoara (1.725) şi Iaşi (1.655). În aceste oraşe, cei mai căutaţi au fost candidaţii cu competenţe şi experienţă în domenii precum vânzări, administrativ-logistică, producţie, construcţii şi IT software. Următoarele cinci oraşe din top 10 al celor mai atrăgătoare din punctul de vedere al locurilor de muncă disponibile în cel de-al treilea trimestru al anului, au fost Oradea (883 de anunţuri de angajare), Constanţa (875), Sibiu (851), Craiova (667) şi Ploieşti (638).

Sursă: Mediafax