•    ICBC (China) rămâne cel mai valoros brand bancar al lumii, conform Brand Finance Banking 500, iar băncile din China domină valoric clasamentul

•    Brandurile bancare amenințate de brandurile din tehnologie

Clasamentul Brand Finance Banking 500 marchează o premieră în acest an pentru Banca Transilvania, care intră în topul celor mai valoroase branduri bancare, fiind si singurul brand românesc prezent in acest an.

Clasamentul este calculat de Brand Finance – cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand – și publicat de revista The Banker. Astfel, Banca Transilvania intră pe locul 486 (respectiv 142 între băncile europene) cu o valoare de 174 milioane USD. Această performanță vine după ce anul trecut Banca Transilvania a fost cel mai valoros brand bancar românesc în clasamentul național Brand Finance Romania 50 2017.

Băncile din China domină Top 10

ICBC (The Industrial and Commercial Bank of China) cu o valoare de 59,2 miliarde USD, și China Construction Bank cu 56.8 miliarde USD, ocupă primele două locuri în clasament. Cel mai valoros brand bancar, ICBC, a primit și cel mai mare posibil rating de forță a brandului (AAA+). După criza financiară din 2008, ICBC a cunoscut o creștere robustă a valorii de brand, bazată pe o fundație puternică în piața de origine (China). În ultimii ani, performanța domestică a servit ca o platformă pentru expansiunea globală.

Cele mai valoroase branduri bancare în 2018

1    ICBC    China    59.2    1    =

2    China Construction Bank    China    56.8    3    ▲

3    Wells Fargo    USA    44.1    2    ▼

4    Bank of China    China    41.8    5    ▲

5    Chase    USA    38.8    4    ▼

6    Agricultural Bank Of China    China    37.3    7    ▲

7    Bank of America    USA    33.3    6    ▼

8    Citi    USA    30.8    8    =

9    HSBC    UK    18.3    9    =

10    JP Morgan    USA    17.7    11    ▲

Brandurile bancare amenințate de brandurile din tehnologie

Brandurile bancare se confruntă cu o nouă competiție în sectorul serviciilor financiare, din partea marilor firme de tehnologie precum Apple, Facebook, Google și Amazon. Aceste branduri tehnologice sunt mai bine aliniate la așteptările consumatorilor moderni, în jurul serviciilor multi-channel și multi-platform, și au lansat în anii recenți diverse servicii financiare către consumatori, care aduc provocări serviciilor bancare tradiționale.

David Haigh, CEO Brand Finance, comentează:

“Marile firme de tehnologie s-au inserat deja în servicii furnizate tradițional de bănci, cum ar fi plăți și activități de finanțare – având însă avantajul unor branduri foarte puternice: Facebook și Google sunt mai puternice decât orice brand bancar. Marile bănci au fost giganți ai industriei lor, atât timp cât competiția a venit din interiorul industriei. Acum, provocările majore vin de la branduri din afara sectorului, dar cu o mare forță în consumer equity.”

În fiecare an compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale. Cele mai valoroase branduri din sectorul bancar sunt incluse în clasamentul Brand Finance Banking 500 și publicate în revista The Banker.

Despre Brand Finance

Brand Finance este cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand, cu prezență pe toate continentele. Cuantificarea valorii financiare a brandurilor furnizează rigoare și claritate echipelor de marketing, proprietarilor de brand și investitorilor. Cumulând competențe în strategie, branding, cercetare de piață, finanțe, fiscalitate și proprietate intelectuală, Brand Finance construiește o punte între marketing și finanțe, și ajută clienții să ia deciziile corecte pentru maximizarea valorii de business și de brand.

Despre The Banker

The Banker este o resursă globală de referință în domeniul bancar și financiar încă din 1926, și este o publicație a Financial Times Ltd. Clasamentul Brand Finance Banking 500 este publicat de The Banker în numărul din februarie 2018.

sursa: Mediafax.ro