JX Press din Japonia, este o agenție media ce folosește o combinație de rețele de socializare și inteligență artificială, fondatorul spunând că a dezvoltat un instrument de folosire a roboților pentru a găsi informații de ultimă oră în mediul online și a le transforma în știri, scrie Bloomberg.

Katsuhiro Yoneshige, fondatorul companiei de știri care funcționează folosind inteligența articială, în vârstă de 29 de ani, spune că și-a dat seama de situația periculoasă a presei japoneze în momentul în care era angajat pentru un site de știri al unei companii aeriene, în timpul anilor de liceu.

Rapiditate în preluarea ştirilor

Pe 13 februarie, anul trecut, fratele geamăn al dictatorului nord-coreean Kim Jong-Un a fost ucis pe un aeroport din Malaezia, iar raportul Departamentul de Stat al Satelor Unite a concluzionat că a fost asasinat de un agent.

Știrea despre moartea lui Kim Jong-Nam a fost preluată cu rapiditate în Japonia de JX Press Corp., o companie de tehnologie de știri înființată în 2008 de Katsuhiro Yoneshige, în timpul studenției.

Acesta a raportat incidentul cu mai mult de o jumătate de oră mai rapid decât agențiile mari de știri, reușind să facă acest lucru chiar dacă nu are jurnaliști, cu atât mai puțin birouri internaționale.

„NewsDigest a relatat știrea senzațională la 19:52, iar posturile de televiziune au preluat-o la ora 20:30”, a scris sociologul Noritoshi Furuichi pe Twitter, după rapoartele privind moartea lui Kim.

Secretul JX Press, se pare, este o combinație de social media și inteligență artificială. Yoneshige și echipa sa au dezvoltat un instrument, folosind mașini care învață, pentru a găsi știri de ultimă oră pe rețelele de socializare și pentru a le transforma în știri, în esență fiind o redacție care folosește ingineri.

Modalitatea pe care acest star-up o folosește poate fi, de asemenea, un studiu de caz pentru rezolvarea uneia dintre cele mai presante probleme din Japonia: lipsa acută de forță de muncă, care se va înrăutăți odată cu îmbătrânirea populației.

JX Press de la Tokyo are în prezent 24 de angajați cu o vârstă medie de 29 de ani, dintre care două treimi sunt ingineri. Compania are două produse principale: abonament pe bază de știri de ultimă oră Fast Alert și o aplicație gratuită de știri mobile numită NewsDigest.

Compania de știri din Tokyo a ajuns să fie susținută financiar de nume mari, inclusiv gigantul media Nikkei Inc. și fondurile de investiții Mitsubishi UFJ Capital Co. sau CyberAgent Ventures Inc.

Clienții săi includ mulți dintre cei mai mari radiodifuzori din Japonia, precum NHK, TV Asahi și Fuji Television, toți plătind un abonament lunar pe care Yoneshige refuză să-l dezvăluie.

Koichiro Nishi, redactor șef-adjunct la TV Asahi, declară că “Fast Alert” a devenit un “instrument de must-have”, deoarece redacția sa a început să o folosească în noiembrie 2016. Le-a permis să detecteze unele știri chiar înainte de departamentele de poliție și pompieri, în loc să aștepte în jur pentru a auzi vestea de la ei, spune el. “Este în principiu o lume de 100 de milioane de cameramani”, spune Nishi.

Sursa: Mediafax