Fintech, tehnologia din industria financiară, revoluționează modul în care se oferă serviciile financiare prin schimbări de soft și hardware și în dezvoltarea experienței clienților. Tendința de schimbare radicală a modelelor bancare apare și în România, arată un comunicat emis marți de Saxo Bank.

„În Polonia, Republica Cehă, Ungaria și Slovacia, banking-ul online este deja în creștere. În România, comisioanele bancare au fost printre cele mai mari din regiune, iar din acest motiv băncile care oferă servicii digitale alternative au șanse ridicate de succes. Astfel, respectivele bănci trebuie să colaboreze cu furnizorii terți și să-și regândească ofertele pentru a-și identifica principalii diferențiatori, înainte de a decide de ce să scape, ce să păstreze, pe ce să se concentreze și cum să folosească serviciile unor furnizori externi pentru a îmbunătăți experiențele clienților cu costuri reduse și complexitate minimă a sistemului”, arată autorii studiului.

În opinia reprezentanților Saxo Bank, următorul val al evoluției fintech va fi centrat pe interacțiunile naturale cu tehnologia, iar toate indiciile arată inteligența artificială (AI).

„Cu produse cum ar fi Alexa lui Amazon și Google Home devenind normă, oamenii aleg produse bazate pe caracteristicile AI și experiența care le-a fost oferită. În acest sens, este posibil să vedem aceeași combinare și în comportamentul clienților băncii, deoarece AI devine tot mai răspândită în industria serviciilor financiare”, notează Laurentiu Nedelcu, manager Saxo Bank pentru regiunea Europei Centrale și de Est.

„AI este deja utilizată în serviciile financiare, dar este, probabil, utilizată doar la nivel enterprise. Accentul a fost pus până în prezent pe eficiență și reducerea costurilor, dar există un potențial uriaș ca AI să fie utilizată de serviciile financiare pentru a crea… purtătorii de cuvânt pentru companii. În același fel în care Alexa funcționează pentru Amazon sau Siri pentru Apple, viitorul serviciilor financiare ar putea să vadă mărci precum Saxo Bank având propria “față AI” sau “voce AI” care vor face parte din brandul lor”, se mai arată în comunicat.

Inovația în domeniul tehnologiei digitale a determinat o schimbare fundamentală a așteptărilor clienților

Clientul „a devenit obișnuit cu fiabilitate, comoditate și personalizare în utilizarea unui serviciu”. Cu alte cuvinte, arată Saxo Bank, „experiența utilizatorului este de o importanță capitală. Rămâne de văzut ce va aduce schimbarea completă către digital pe scena financiară a României, dar un posibil rezultat este că se va traduce prin reducerea costurilor pentru consumator ca urmare a tăierii sau eliminării diverselor costuri suportate de serviciile bancare, precum și prin oferirea unei mai mari comodități”.

Sursa: Mediafax