Divizia de vopseluri auto a BASF  a oferit  o analiză globală a distribuției culorilor de pe piața auto, în 2017. La nivel global, albul si-a menținut poziția predominantă în toate segmentele și ocupă în continuare primul loc, cu o cotă de piață de aproape 40%. În frunte cu negru, gri și argintiu, culorile acromatice au continuat să fie cele mai populare. Când vine vorba despre culori, ponderea de albastru și de roșu este aproape egală, urmată de maro. O privire de ansamblu globală asupra segmentelor auto arată: cu cât este mai mică mașina, cu atât culoarea este mai intensă.

Odată cu creșterea vânzărilor și a numărului de modele, vehiculele sportive utilitare (SUV) influențează semnificativ datele de popularitate. În timp ce albul și negrul sunt culori predominante în acest segment, roșul, albastrul și, în special, nuanțele de maro apar tot mai des. Acest lucru reflectă creșterea și diversificarea (de altfel, previzibile) gamei de modele a acestor vehicule robuste.

Nuanțele de albastru și de gri își întăresc poziția pe drumurile europene

Datele din Raportul de culoare european pentru 2017 arată că nuanțele acromatice sunt în  cele mai populare. Aproximativ 78% dintre toate mașinile au fost vopsite în alb, negru, gri sau argintiu anul trecut, marcând o continuare a acestei tendințe. Dintre culorile acromatice, proporția de gri a crescut la 19%, atingând aceeași popularitate ca și negrul. Creșterea proporției de gri este evidențiată de diversitatea tot mai mare a paletei sale de nuanțe. Cu mai mult de 100 de variații, griul are al doilea cel mai mare număr de nuanțe după albastru.

“Griul – cu asociațiile sale cu betonul și sticla – reprezintă culoarea care evocă cel mai bine atmosfera urbană și a crescut puternic în ultimii ani. Cu nuanțe de gri luminos și mediu, până la antracit întunecat, griul aduce o mare varietate și, astfel, și-a câștigat poziția puternică pe piață”, a declarat Mark Gutjahr, head of Automotive Color Design EMEA, la divizia de Produse de acoperire a BASF.

Dintre culori, albastrul continuă să fie puternic în trend. Deși cota totală de 10% a rămas stabilă, proporția de albastru a crescut considerabil în paleta cromatică: aproape fiecare a doua mașină colorată, produsă în Europa în 2017, a fost albastră – tendință anticipată de designerii de culoare BASF și reflectată de numeroasele nuanțe de albastru din ultimele colecții de culori. Cu aproape 130 de variații, albastrul a rămas pe primul loc și în ceea ce privește diversitatea nuanțelor.

Culorile acromatice cu efecte speciale sunt predominante în America de Nord

Raportul de culoare din America de Nord pentru 2017 arată că noile tehnologii de pigmentare măresc cererea de efecte speciale care aduc strălucire culorii. Acest lucru duce la o varietate mai mare a segmentelor de culori – în special în cazul acromaticelor alb, negru și argintiu/gri, care sunt cele mai populare culori de automobile în America de Nord.

“Studiul nostru de tendințe arată importanța continuă a paletei de culori acromatice, dominate de alb, negru și gri. Este esențial pentru noi să inovăm în aceste domenii, așa că suntem în căutare de modalități noi de a găsi culori care surprind esența mărcii clientului în asemenea măsură, încât să contribuie chiar la definirea formei mașinii”, a declarat Paul Czornij, head of design for BASF Color Design Excellence Group din America de Nord.

Albastrul și roșul sunt culorile cheie pentru America de Nord. Paleta de culoare albastră este, de asemenea, foarte versatilă și poate atinge o mare diversitate de nuanțe, variind în materie de lumină, saturație și modificări de tonalități subtile. Alte culori, cum ar fi portocaliu, apar în analiză. Aceste nuanțe pun la dispozitia consumatorilor mai multe opțiuni de a-și evidenția preferințele individuale.

Nuanțele de roșu aprins și culorile elegante care exprimă individualitate continuă să câștige popularitate pe piețele din Asia-Pacific

Piața de vopsele pentru autovehicule din Asia-Pacific este influențată de creșterea numărului de vehicule și de diversitatea condițiilor regionale, factori ce se reflectă și în Raportul de culoare pentru Asia Pacific, pentru anul 2017.

Cu o distribuție totală de 49%, albul este culoarea preferată din regiune. Datorită contextului cultural din Asia Pacific, nuanțele de alb sunt asociate cu imaginea pozitivă a purității și a tehnologiei inteligente avansate. Astfel, în ultimii ani, mașinile albe s-au bucurat de o creștere mare de volum în Asia-Pacific. În afară de alb, nuanțele de maro câștigă, de asemenea, popularitate – în special în cazul SUV-urilor de dimensiuni medii. Atât albul – în special albul perlat – cât și maroul sunt poziționate ca fiind culori elegante, cu un aer luxos, binevenite pe piața Asia-Pacific.

Roșul aprins, perceput ca o culoare provocatoare dar personală, este foarte popular în gama cromatică a culorilor pentru automobile din Asia-Pacific. În general, automobilele roșii atrag atenția, un factor important pe piețele mature din zonă.

Good News