Aproximativ 6 din 10 persoane cu vârste între 31 și 50 de ani care au un credit luat de la bancă au probleme și apelează la serviciile Centrului de Soluționare a Litigilor Bancare (CSALB), cele mai multe cereri fiind înregistrate în București-Ilfov, arată un studiu publicat marți de instituție.

La nivelul provinciei, cele mai multe cereri de soluționare sunt din judeţul Iaşi (4,1%), urmat de Constanţa (2,9%), Prahova (2,73%) şi Argeş (2,5%).

Potrivit datelor centralizate de CSALB, 90% dintre solicitări se referă la credite, în timp ce doar 10% reprezintă probleme din sfera altor servicii bancare sau de leasing.

„CSALB a analizat cele aproape 750 de cereri conforme primite ȋn cursul anului 2017 şi ȋn primele luni din 2018 şi a realizat profilul consumatorului care apelează la serviciile Centrului. Orice consumator care are un contract cu o instituție financiar-bancară cu sediul în România poate apela la serviciile CSALB, indiferent dacă locuiește în România sau în străinătate”, precizează reprezentanții instituției.

Datele arată că bărbații sunt mai înclinați către rezolvarea conflictelor cu băncile prin intermediul Centrului (60%), cererile provin în proporție de 88% din mediul urban, iar modalitatea de interacțiune preferată este online (83%), solicitările de rezolvare a conflictelor cu băncile, fiind transmise prin e-mail.

Potrivit CSALB, un procent semnificativ, de 16%, provine din rândul persoanelor aflate aproape de sau dincolo de vârsta pensionării (ȋntre 61 şi 80 de ani).

„În primele două luni și jumătate din 2018, aproape jumătate dintre cererile conforme au fost transformate în dosare, adică acceptate de bănci sau IFN-uri pentru a fi rezolvate la CSALB, în timp ce 32% se află în faza de filtru (analiză internă a documentelor trimise de consumatori)”, adaugă reprezentanții CSALB.

Cele mai multe solicitări primite de la consumatori în primii doi ani de activitate se referă la diminuarea soldului creditului, eliminarea unor comisioane (de administrare, de urmărire, de risc, de monitorizare), reducerea sau recalcularea dobânzilor, eliminarea anumitor clauze contractuale, probleme cu transferurile bancare, probleme referitoare la executarea silită, reeșalonarea, refinanțarea sau rescadenţarea creditului, repunerea în graficul de rambursare, restituirea unor comisioane (de administrare, de analiză, de risc, de urmărire), restituirea unor sume sau scoaterea din Biroul de Credit.

Sursa: Mediafax