Românii au ajuns la vânzări pe platforma Amazon de cel puțin 50 de milioane de dolari, vânzătorii din top 10 realizând anul trecut vânzări de peste 25 de milioane de dolari.

”Platforma Amazon în momentul de față este cel mai simplu mod de a porni o afacere în domeniul comerțului electronic datorită resurselor pe care le oferă, fiind cel mai mare retailer din lume. Prin serviciul FBA, vei avea un stoc în depozitele Amazon care ajunge acolo direct de la furnizor, iar comenzile vor fi prelucrate de angajații Amazon. Astfel, vei putea administra afacerea din orice loc unde ai un calculator cu conexiune la internet. Pentru independența și modalitățile nelimitate de scalare va fi însă nevoie să-ți diversifici canalele de vânzare, Amazon rămânând o parte importantă din ele”, explică Sergiu Nichitean, fondatorul comunității amazon-seller.ro.

Un produs ușor de lansat pe Amazon trebuie să fie mic, ușor și cu puține părți mobile. Prețul de vânzare este recomandat să se încadreze între 15-70 dolari. La fel de importantă este și situația nișei, aceasta trebuie să aibă o cerere cât mai mare și o concurență cât mai mică, spune Nichitean. Alegerea eronată a nișei este cel mai mare risc pe care și-l asumă cei care încep un business în acest nou domeniu.
În topul categoriilor care conțin oportunități majore de afaceri se află casa și bucătărie, sport și outdoors, copii, unelte și produsele pentru animalele de companie.

Un vânzător pe Amazon are trei modalități de a activa: ca persoană fizică, firmă în România sau firmă în SUA. Pentru cineva aflat la începutul business-ului este recomandată prima variantă care presupune o simplificare a birocrației. În acest caz listarea produselor pe Amazon se realizează similar cu cea a vânzării ocazionale pe OLX. Veniturile suplimentare trebuie declarate în declarația 600 și trebuie plătit impozitul aferent.

Următorul pas, după stabilirea tipului de business, recomandat pentru cei care își doresc să își crească afacerea este înființarea unei firme fie în România, fie în Statele Unite ale Americii. Ambele opțiuni prezintă atât avantaje, cât și dezavantaje, iar taxele sunt plătite către statul din țara în care este înființată firma.

Sursa: Mediafax