Compania FrieslandCampina România, producătorul lactatelor Napolact, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 416,8 milioane lei, în creştere cu 8% comparativ cu anul anterior, datorită creşterii gamei ecologice Napolact Bio şi a celorlalte inovaţii, estimând un avans al afacerilor asemănător şi în acest an, a declarat, miercuri, directorul general al companiei, Cornel Cărămizaru, într-o întâlnire cu presa.

De asemenea, compania pregăteşte investiţii de 1,3-1,5 milioane euro în acest an, în linii de procesare, pentru dezvoltarea de produse noi şi pentru porgramul de spijin pentru fermieri.

”Pentru 2019, ca şi aşteptări, estimăm să fie aceeaşi creştere ca anul trecut. 2018 a fost un an record pentru brand-ul Napolact. A fost un an atipic, anul trecut am avut şi o majorare de capital de 20 milioane euro”, a afirmat Cornel Cărămizaru.

Acesta spune totodată că una din cele mai mari probleme din piaţă este lipsa forţei de muncă.Compania are acum 630 de anajaţi.

”Sunt probleme cu forţa de muncă peste tot în România. Fenomenul a apărut încă de acum zece ani, dar noi abia acum îl conştientizăm. Este un deficit de forţă de muncă în piaţă, este o problemă reală. Sunt multe automatizări pe care le facem din cauză că nu găsim oameni”, a adăugat Cornel Cărămizaru, care a subliniat că va continua angajările.

Altfel, compania are o serie de active pe care nu le-a folosit de mulţi ani, imobile pe care vrea să le valorifice.
Brandul Napolact a generat peste 75% din vânzările FrieslandCampina România în 2018. Volumele gamei Napolact BIO au crescut de aproape şase ori de la lansare, în 2015.

“Diversificarea produselor şi reţetele autentice, evoluţia excepţională a gamei ecologice şi investiţia în programe de susţinere a fermierilor parteneri au contribuit la rezultatele acestui an record. Acestea confirmă faptul că strategia noastră este bună şi ne determină să continuăm, concentrându-ne asupra parteneriatelor dezvoltate de-a lungul timpului, de la producătorii de materii prime până la consumatori”, a declarat directorul general al FrieslandCampina România.

Unul din cinci consumatori Napolact alege un produs Napolact BIO

Brand-ul Napolact s-a triplat în ultimii zece ani. De la lansarea ei, gama Napolact BIO a reuşit să crească piaţa lactatelor ecologice de patru ori. Azi, unul din cinci consumatori Napolact alege un produs Napolact BIO.

Reprezentanţii companiei au subliniat că, în România, consumul de lactate este mult sub media europeană.

”Într-o gospodărie, în România, nu se consumă mai mult de doi litri de lapte în zece zile”, spun reprezentanţii producătorului.

De asemenea, brand-ul Napolact lansează luna aceasta un nou produs, Napolact “Iaurt Cremos de-al nostru”, cu 2%, 4% sau 10% grăsime, bazat pe o reţetă românească.

“2018 a fost un an record pentru Napolact, a fost cel mai bun an din ultimii zece. Anul trecut am lansat iaurturile cu fructe din gama Napolact BIO. Ne dorim şi anul acesta să surprindem consumatorul cu reţete simple şi autentice. Astfel, am lansat Napolact <Iaurt Cremos de-al nostru>, un produs cu reţetă autentic românească, cu o textură similară cu a iaurtului grecesc. Produsele noastre sunt gândite ca parte integrantă din viaţa românilor, sunt alături de ei în alimentaţia zilnică, contribuind la starea lor de bine, de tihnă”, a declarat Răzvan Orbulescu, director de marketing FrieslandCampina România.

Compania colectează în prezent materie primă de la peste 1.000 de ferme şi anunţă că fermele din Ardeal sunt singura sursă de lapte pentru produsele Napolact.

Compania a investit în perioada 2017-2018 peste 300.000 de euro în proiecte şi programe menite să ajute fermierii din Ardeal să dezvolte un model de business sustenabil.

“Fermele din Ardeal sunt singura noastră sursă de lapte pentru produsele Napolact. Prin urmare, parteneriatele pe care le-am dezvoltat cu fermierii sunt esenţiale pentru noi.  Am făcut şi vom face în continuare tot ceea ce ne stă în putinţă pentru a îi susţine şi ajuta în eforturile lor de a livra lapte de calitate pentru produsele Napolact, care ajung pe mesele românilor”, mai spune Cărămizaru.

În anul 2018 acţionarul principal FrieslandCampina Group a realizat o infuzie de capital de 20 de milioane de euro, acestei investiţii adăugându-se suma de 1,5 milioane euro pentru creşterea capacităţii de producţie, programe adresate fermierilor şi dezvoltării de noi produse.

FrieslandCampina România face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, organizaţie aflată în topul celor mai mari producători mondiali de lactate.

FrieslandCampina este prezentă pe piaţa din România cu brandurile Napolact, Frico, Milli, Oke şi Dots şi are ca produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt şi gustări pe bază de lapte.

Sursa: news.ro