Promovarea turismului in Romania este o alegere care porneste din suflet, este ca un virus bun, generator de emotie si entuziasm, care te “imbolnaveste” de iubire pentru tara noastra. O discutie informala savuroasa cu Iulia Falcutescu despre promovarea Romaniei și The Traveling Tulip. Corporatista-antreprenor care si-a transformat pasiunea pentru calatorii intr-un business cu personalitate a scos la iveala un om frumos, sensibil, generos, pasionat, dar si foarte orientat, tenace si ambitios. O combinatie eclectica care a adus in viata ei un job full-time intr-o corporatie, o agentie de turism tour-operator si multe provocari pe plan profesional care desi au pus-o de multe ori in dificultate, au si inspirat-o sa creasca si sa se dezvolte.

Iulia Falcutescu, omul din spatele The Traveling Tulip  – thetravelingtulip.ro -,  ne arata cum poti face sa mearga, la 35 de ani, un business facut din pasiune, in timp ce esti corporatist cu acte in regula, full time, dar ai timp, energie si dedicare si pentru proiecte vizionare de anvergura, așa cum este RePatriot Turism.

Sectorul turistic a fost unul dintre cele mai afectate de restrictiile impuse de pandemie. Cum ati adaptat afacerea in aceasta perioada? 

In primul rand, am instaurat si respectat cu responsabilitate masurile de igiena si de distantare sociala impuse de catre autoritatile romane. Este important pentru noi ca cei care aleg sa calatoreasca cu noi sa se simta in siguranta. In plus, am creat pachete speciale, care sa includa activitati in aer liber, drumetii, pachete speciale pentru exploratori, cum le spunem noi. De asemenea, daca pana acum, principalul nostru grup tinta erau strainii dornici sa viziteze tara noastra, acum ne adresam și romanilor și expaților, iubitori de Romania si minunatiile ei.

Avand in vedere situația actială, cat mai sunt dispusi romanii sa calatoreasca in grupuri organizate? 

 Din ce am observat pana in acest moment, romanii inca sunt reticenti in ceea ce priveste deplasarile in grupurile. Ni s-a intamplat de mai multe ori, in ultimele saptamani, sa fim sunati de oameni care ne-au intrebat de dimensiunea grupului si daca putem oferi servicii personalizate, cum ar fi ghid privat doar pentru o familie sau itinerarii virtuale pe care ei le pot urma, fara a fi nevoie sa interactioneze cu persoane straine.

Ce trasee sunt cele mai solicitate si cat de departe ajungeti cu excursiile prin tara? 

Cele mai solicitate trasee sunt cele care implica timp petrecut in aer liber, cum ar fi traseele montane sau experientele gastronomice din comunitatile rurale. Legat de distanță, nu avem limita. Suntem mandri ca putem merge oriunde in tara noastra. Avem foarte multe locuri frumoase si ispititoare de explorat. Creativitatea si inspiratia sunt ingredientele pe care punem accent cand organizam harti personalizate pentru prietenii noștri exploratori.

Ce faceti diferit fata de o agentie de turism? 

The Traveling Tulip a inceput ca un blog de calatorii. Un loc virtual de intalnire si povesti reale pentru cei dragi a luat-o la un moment dat pe drumul anevoios, dar frumos al unui business serios. Este despre explorare si exploratori. O agentie boutique care si-a propus sa ii faca pe cei care aleg sa calatoreasca cu ei sa traiasca experiente de neuitat.  Nu oferim tururi, unde “exploratorii” sa stea intr-un autocar si sa li se arate niste cladiri etc. Noi oferim experiente, astfel incat cei care ne aleg sa fie implicati la maximum in activitatile desfasurate. Ne place sa interactionam constant cu clientii nostri si sa le oferim experiente autentice, unice, memorabile care sa le bucure sufletul. Prin The Traveling Tulip facem ca experienta romaneasca sa fie traita la o intensitate maxima, cu emotii pentru o viata.

Aveti grupuri de straini care va solicita serviciile? Ce le propuneti acestora sa viziteze aici, ce le ofera Bucurestiul?

 Inainte de pandemie, numarul calatorilor straini crescuse considerabil in Bucuresti si chiar in tara. Din pacate, datorita restrictilor de calatorie impuse de toate tarile, acest numar a scazut, astfel ca acum majoritatea grupurilor de straini care aleg sa viziteze Bucurestiul este formata din straini care locuiesc deja in Romania (asa numitii expati) sau care sunt mai curajosi si isi asuma riscul ca situatia se schimba uneori chiar si de pe o zi pe alta. Bucurestiul are cate ceva de oferit pentru fiecare categorie, copii sau adulti interesati de cultura, de istorie sau chiar de gastronomie. Noua ne place sa aratam calatorilor nostri zone mai putin cunoscute, pe care nu le gasesti in ghidurile de calatorie, acele “hidden gems” care atrag mult mai mult decat locurile aglomerate, constant cautate de turisti.

Care sunt problemele cu care va confruntati in desfasurarea afacerii si cum le rezolvati?

In acest moment principala problema este lipsa de siguranta cu care ne confruntam in ceea ce priveste turismul si calatoriile in general. Aici nu ma refer doar in Romania, ci in toata lumea. Din punctul meu de vedere situatia este dinamica si putem doar sa ne gandim la solutii pe termen scurt. De azi pe maine se pot instaura noi restrictii, noi cerinte etc. Una dintre solutii este sa adaptam din mers experientele pe care le oferim la vremurile actuale actuale, sa inovam mereu, sa punem accent pe dorintele, nevoile si asteptarile clientilor nostri, care sa fie in pas cu cerintele autoritatilor.

Intr-o perioada mai propice, ne-ar placea ca The Traveling Tulip sa ofere mai multe experiente ce implica comunitatea rurala din Romania si, in special, experiente care sa faca calatorii sa revina cu drag in Romania. Acum este mai greu, dar nu ne dam batuti si continuam sa promovam Romania, sa cautam solutii, sa ne adaptam, sa inovam.

Cati angajati aveti? Care a fost cifra de afaceri pe anul trecut?

Agentia noastra nu are angajati. Suntem o agentie “de familie”. Ma ocup de partea administrativa impreuna cu sora mea, dar cel mai mult ma bucura sa particip activ la fiecare eveniment pe care il organizam. In plus, am adunat in jurul nostru o echipa minunata de colaboratori, ghizi si organizatori de evenimente autorizati, care, ca si noi, au acelasi vis – sa arate lumii ce frumoasa este tara noastra!

De la antreprenoriat la viziune. RePatriot Turism.

Pe langa misiunile de corporatist dedicat si antreprenor pasionat, Iulia Falcutescu este foarte activa si prezenta in RePatriot Turism  – repatriot.ro/turism, o initiativa RePatriot, care isi propune promovarea Romaniei ca destinatie turistica si cresterea turismului cu ajutorul romanilor de pretutindeni. “O asociere cumva naturala, pentru ca The Traveling Tulip deja face asta. Doar ca impreuna cu oamenii potriviti, in contextul potrivit, un plan de promovare al unor pachete pentru client poate deveni un plan eficient de dezvoltare al unei natiuni”, spune Iulia.

Repatriot Turism isi propune sa contribuie la cresterea si activarea romanilor din strainatate, prin dezvoltarea unui proiect national si international, prin care sa creeze o retea formata din agentiile de turism cu ownership romanesc din strainatate si din specialistii in turism din Diaspora, care sa promoveze Romania. Un plan care poate face diferenta in urmatorii ani pe segmentul de turism din Romania, pentru ca avem si ce si mai ales cu cine promova Romania.