Employees enter the Societe Generale SA headquarters in Paris, France, on Wednesday, Aug. 4, 2010. Societe Generale SA, France's second-largest bank, said second-quarter profit climbed more than threefold, helped by higher earnings at its French retail business and gains on the bank's own debt. Photographer: Jean-Claude Coutausse/Bloomberg via Getty Images

În primele nouă luni ale anului BRD-Groupe Société Générale a obținut un profit net de 1,066 miliarde lei, cu 76% mai mare față de perioada similară a anului trecut, baza de clienţi a crescut cu 34.000, contracte de internet și mobile banking au sporit cu 25% faţă de anul trecut.

Banca înregistrează un volum mai mare de credite noi pentru locuinţe cu 12,4% mai mare faţă de anul trecut şi creșterea creditării pe segmentul marilor clienţi corporativi cu 10,9%.
Rata creditelor neperformante era de 7,8% la sfârșitul lunii septembrie 2017, faţă de 10,8% la sfârșitul lunii septembrie 2016.

Creditele pentru locuinţe au fost principalul motor de creştere pe segmentul persoanelor fizice (10,7%). Creșterea depozitelor la nivelul sistemului bancar a fost de peste 9%, comparativ cu anul trecut, atât pentru persoane fizice cât și pentru companii, în ciuda nivelului scăzut al ratelor de dobândă.

Numărul de clienţi activi de retail a crescut cu 34.000 faţă de anul trecut, dintre care persoanele fizice cu 31.000 şi micile companii cu 3.000. Gradul de echipare pe segmentul clienţilor persoane fizice (număr mediu de produse pe client activ) a crescut în continuare, până la 4,16, de la 4,04 la finalul lunii septembrie 2016.

Soldul creditelor nete ale Grupului BRD a atins 30,7 miliarde lei, mai mare cu 6,6% în comparație cu septembrie 2016, determinat de evoluţia solidă pe ambele segmente de clientelă, retail şi non-retail. Soldul creditelor acordate segmentului retail a fost mai mare cu 7,1%, susţinut de majorarea puternică a creditelor de consum şi pentru locuinţe nou-acordate, graţie campaniilor eficiente şi a apetitului pieţei pentru contractarea de noi împrumuturi. Volumul creditelor nou-acordate către clienţi persoane fizice a continuat sa crească (cu 12,4% faţă de perioada ianuarie-septembrie 2016) până la 4,8 miliarde lei, BRD având o cotă de piaţă de 16,9% la sfârşitul lunii septembrie 2017.
Creditele acordate clienţilor non-retail au înregistrat o creştere anuală de 5,6%, determinată de creditele acordate marilor clienţi corporativi (10,9% faţă de anul trecut), reflectând poziţia puternică a BRD pe acest segment.

Baza de depozite s-a extins în continuare în dinamică anuală (+3,6% faţă de septembrie 2016), impulsionată de economiile clienţilor retail (+7,6% față de anul trecut). Într-un context al ratelor de dobândă încă mici, depozitele în conturi curente au crescut în continuare, cu 19% comparativ cu sfârșitul lunii septembrie 2016.

Venitul net bancar al Grupului BRD a ajuns la 2,061 miliarde lei, cu 3,4% în plus faţă de anul trecut, excluzând elementele nerecurente (câștiguri din instrumentele financiare disponibile pentru vânzare și din tranzacția VISA Europe din primele 9 luni ale anului 2016, care au totalizat 127 milioane lei, şi câștiguri din instrumentele financiare disponibile pentru vânzare de 9 milioane lei în primele 9 luni ale anului 2017).

“Primele nouă luni ale anului 2017 au fost marcate de o activitate comercială dinamică, ce a dus la accelerarea creşterii venitului net bancar din activitatea de bază. Cumulat cu elementele nerecurente pozitive privind costul riscului, această evoluţie a determinat o creştere foarte puternică a performanţei financiare. Creşterea creditelor BRD pe majoritatea segmentelor de clientelă reflectă angajamentul Grupului de a finanţa economia. Pe viitor, vom continua sa intensificăm procesele de digitalizare şi inovare pentru a optimiza în permanenţă produsele şi serviciile noastre şi pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor”, a declarat François Bloch, Directorul general al BRD-Groupe Société Générale.

sursa: mediafax.ro