Monitorizarea fluxului de date personale și securizarea acestora sunt două dintre cerințele de conformitate cu noul Regulament pentru protecța datelor personale (GDPR) care va intra în vigoare din mai 2018 și care se aplică tuturor operatorilor. În viziunea Clico România, conform Alinei Pavel- Channel Manager, pentru o companie, GDPR-ul este ”un nou regulament, care se dorește a fi mult mai aplicat, care protejează proprietatea intelectuală, care încearcă să ne responsabilizeze atunci când lucrăm cu date cu caracter personal, să conștientizăm zonele în care aceste date circulă pentru că pot fi în cloud, sau stocate pe un device, un card de memorie, hard extern etc.”

Clico România poate oferi soluții diverse pentru diferitele cerințe din noul GDPR, care se referă la transferul datelor, reacțiile în cazul unei crize, protecția și securitatea datelor etc. Una dintre soluțiile furnizate sunt produsele brandului PaloAlto care vine cu o platformă ce imbina de firewall-uri de ultimă generație cu protecția la nivel de stație și analiză la nivel de cloud a pericolelor cibernetice la nivel de întreprindere.

O altă ”unealtă” – ForcePoint este în sine o soluție de ”data loss prevetion”, o cerință obligatorie a GDPR. Are în vedere ecosistemul de utilizatori și comportamentul acestora si datele fie ele structurate, cât și nestructurate. De asemenea protejează datele transmise în rețea, la nivel de cloud, dar și pe cele fixe, prezente în pc-urile personale, sau bazele de date în mișcare. ForcePoint ajută la descoperirea locului unde sunt datele personale urmărind si controlând fluxul datelor. Mai exact, în momentul în care se face o simplă scanare a unui document sau o copiere a altuia, se poate afla oricând unde au ajuns urmele sau copiile documentelor respective și se poate face o raportare rapidă în cazul unor scurgeri de date. Această unealtă ajută companiile să își identifice si sa controleze ce persoane au accesat anumite date, de câte ori, și în ce scop. Solutia ajuta la transmiterea in mod criptat a informatiilor.

Un alt brand reprezentat de Clico este Imperva, un furnizor important de securizare și auditarea a bazelor de date și aplicațiilor web din cadrul companiei. Acest brand rezolvă probleme de securitate prin minimizarea datelor, accesul limitat al utilizatorilor, pseudonimizare, anonimizare, transfer securizat etc.

MobileIron practic creează un container pe device-ul mobil care separa datele personale de datele folosite în scop profesional. Aplicațiile folosite în interesul companiei, care utilizeaza politica de BYOD, sunt stabilite de catre companie și transferate către angajat, sunt monitorizate în timp ce la datele personale ale angajatului, angajatorul nu are acces.
Pentru toate aceste soluții, compania Clico oferă consultanță, cursuri de training și soluții de pre si post vânzare. De asemenea există seminarii dedicate pe soluțiile oferite de ei la care se personalizează fiecare soluție pe nevoile companiei.

Toate aceste soluții și multe altele au fost prezentate joi, 12 octombrie, în cadrul evenimentului Q&A ”GDPR 2018- cât de pregătiți sunteți?”, Ediția a III-a, organizat de Concord Communication și care s-a desfașurat la sediul Mușat & Asociații.

Fotografii de la eveniment: https://concordcom.ro/evenimente/protectia-datelor-personale/