Facebook a declarat că a eliminat aproximativ 5,4 miliarde de conturi false în acest an în semn de luptă persistentă pe social media împotriva manipulării și dezinformării.

“Putem estima că în fiecare zi, prevenim milioane de încercări de a crea conturi false folosind aceste sisteme de detectare”, se arata intr-un comunicat.

Facebook consideră că conturile false – în care cineva se preface că este o persoană sau o entitate care nu există – au reprezentat aproximativ cinci procente din utilizatorii activi la nivel mondial pe parcursul celui de-al doilea și al treilea trimestru al acestui an.

Rețeaua socială a investit foarte mult în găsirea și eliminarea conturilor realizate pentru a înșela oamenii despre locul în care provin informațiile, în special atunci când sunt răspândite ca parte a campaniilor coordonate cu agende politice sau sociale.

Raportul detaliat a arătat, de asemenea, că cererile guvernamentale pentru informații ale utilizatorilor au atins un nou nivel condus de SUA. În general, cererea de către guverne a datelor privind utilizatorii Facebook a crescut cu 16% la 128,617 în prima jumătate a acestui an.

“Din volumul total, SUA continuă să depună cel mai mare număr de solicitări, urmate de India, Marea Britanie, Germania și Franța”, se arată în raport.

“Analizăm întotdeauna fiecare cerere guvernamentală pe care o primim pentru datele contului, pentru a ne asigura că acestea sunt valabile din punct de vedere legal”, a declarat consilierul general adjunct Facebook, Chris Sonderby, într-o postare online despre cele mai recente cifre.

Intr-un raport detaliat de transparență care, pentru prima dată, a inclus rețeaua socială Instagram și foto și video, Facebook a evidențiat, de asemenea, progresele care se referă la teroare, ură, sinucidere, porno pentru copii și postări legate de droguri.

“Deși suntem mulțumiți de acest progres, aceste tehnologii nu sunt perfecte și știm că greșelile se pot întâmpla în continuare”, a spus Facebook.

“De aceea, continuăm să investim în sisteme care ne permit să ne îmbunătățim exactitatea în eliminarea conținutului care încalcă politicile noastre, protejând conținutul care discută sau condamnă discursul de ură.”

Într-o convorbire în cadrul conferinței care discută raportul, Mark Zuckerberg, șeful Facebook și alți directori au subliniat modul în care combinarea resurselor companiei i-a permis abordarea mai bună a conținutului și activității nedorite atât la Instagram, cât și la rețeaua de socializare lider.

Zuckerberg și-a reînnoit apelul de reglementare care a solicitat ca toate firmele de internet să dezvăluie deschis detalii despre eficiența eforturilor de a opri răspândirea conținutului nociv pe platformele lor.

„Dacă nu putem înțelege adevărata prevalență a conținutului nociv în sisteme, nu o putem opri”, a spus Zuckerberg.

În timp ce răspunde la întrebări, Zuckerberg a confirmat că Facebook se uită la modalități prin care ar putea modifica politica controversată de a permite reclame politice care includ minciuni dovedite.