Birocrația întotdeauna a reprezentat o problemă în România. Câți dintre noi nu ne-am pierdut ore în șir la coadă în fața unui ghișeu pentru a face o plată sau pentru a obține un document? Din procesul de transformare a orașelor într-unele de tip Smart face parte și eliminarea acestei probleme atât de deranjante pentru fiecare cetățean.

În ajutorul nostru a apărut Digitax, o platformă care digitalizează absolut tot ce înseamnă interacțiunea dintre instituțiile publice și cetățeni, dar și între  instituții, un proiect ce vine în continuarea ghiseul.ro.

”Am avut posibilitatea timp de opt luni să investigăm fiecare traseu pe care hârtiile îl au într-o instituție publică, felul în care ele ajung la cetățean, felul în care ele se mișcă între instituții, și am pus cap la cap toate aceste informații cu un singur scop: să digitalizăm sistemul”, a declarat George Anghel, Directorul General al Digitax în cadrul Dezbaterii Naționale Different City Smart City, ediția a II-a.

Digitax a prezentat un software destinat să reducă cheltuielile instituțiilor publice cu infrastructura hardware și să aducă într-un climat digital atât funcţionarii publici, cât și cetățenii.
Platforma permite tuturor instituţiilor să acţioneze într-un mod uşor, rapid şi interconectat şi oferă posibilitatea funcţionarilor să schimbe informaţii şi documente atât între ei, cât şi cu cetăţenii, iar toate datele de pe platformă sunt extrem de securizate și în conformitate cu GDPR.

Cu ce vine Digitax în ajutorul cetățenilor?

-Înrolare 100% online a utilizatorilor
-Comunicare în timp real cu funcționarii (chat)
-Asistență la distanță din partea funcționarilor
-Completare Declarații / Cereri / Formulare online
-Vizualizarea patrimoniului personal
-Arhiva electronică a documentelor personale
-Sistem de notificari pe desktop / mobil
-Modul de programare întalniri cu functionarii

Digitax pentru instituții aduce beneficii precum:

-Recepție Declarații / Cereri / Formulare online
-Registratură online și Arhivă electronică
-Email și Comunicare intra și inter-institutională
-Transferul online al patrimoniului cetățeanului
-Vizualizarea patrimoniului personal general al cetățeanului
-Acces la jurnalul de activități al cetăţeanului
-Istoricul indexat al patrimoniilor contribuabililor

Interfața este una prietenoasă, similară WhatsApp-ului sau Facebook-ului, în care se poate comunica direct cu funcționarul fară a te deplasa la sediul instituției. Totodată, există și funcţia de notificări care te anunță de fiecare dată când trebuie să plătești o taxă, astfel încât să fie evitate penalizările. De asemenea, taxa va fi făcută pe aceeași platformă.

Exemplu concret: Şoferii care primesc amenzi

Mulți dintre șoferi efectuează plăţile amenzilor,  dar aceleași amenzi, deseori, sunt trimise şi la domiciliu sau sunt înregistrate în cazierul fiscal personal, figurând neplatite, iar radierea din cazier se poate face doar în condiţiile în care se poate face dovada platii, lucru solicitat şi după ani de zile. Toate aceste neplăceri sunt cauzate de faptul că instituțiile statului nu au informaţia interconectată,  comunicarea este ineficientă și nu există o evidență generală a plăților. Digitaxul vine în întâmpinarea revolvării acestor probleme, ajută toate instutițiile statului să îşi eficientizeze procedurile, să evite înregistrarea dublă şi să câştige timp preţios pentru cetăţeni.

Platforma urmează a fi implementată în perioada octombrie – decembrie 2017 în Sectoarele Bucureștiului, Ploiești, Iași, Piatra Neamț, dar sunt în tratative și alte mari orașe ale țării.