Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. și Asocierea RailWorks au semnat contractul de lucrări în valoare de 1,498 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe un subtronson de 22,34 kilometri de cale ferată.

Un comunicat al companiei precizează că este vorba de subtronsonul 2c, Cap Y Ilteu – Gurasada, situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța.
Asocierea RailWorks este formată din Alstom Transport SA, Aktor SA și Arcada Company SA.

Contractul are ca obiectiv modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente și consolidări pe întreaga distanță, construirea a 15 poduri (dintre care 2 peste râul Mureș), 17 de podețe, 1 pasaj superior, 3 pasaje inferioare, 2 tuneluri, lucrări civile în 4 stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrări de electrificare și energoalimentare precum și lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului.
Sursa de finanțare este asigurată din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, iar termenul de execuție este de 3 ani, la care se adaugă perioada de garanție de 2 ani.

sursa: mediafax.ro