Când ești în căutarea unei agenții SEO, trebuie să prospectezi foarte bine piața și să faci cea mai bună alegere. În procesul decizional, trebuie să te gândești la faptul ca o agenție SEO profesionistă va fi întotdeauna mai interesată să îți propulseze afacerea pe cele mai înalte culmi ale succesului decât să te convingă să achizitionezi anumite pachete de servicii. În fond, nevoile de marketing ale unui business sunt unice, în funcție de profil și este imposibil ca o agentie SEO să atingă anumite obiective fără a înțelege complexitatea afacerii tale online, se arată într-un comunicat de presă al iaagency.

Atunci când testezi terenul, ceri informații și porți discutii cu diverse agenții SEO, vei ști din start care dintre interlocutorii tăi reprezintă o agenție profesionistă, deoarece va fi atent la detaliile mai fine și te va întreba lucruri mai detaliate despre activitatea ta, pentru a întelege mai bine profilul business-ului tău, cum ar fi:

1. Site-ul tău a mai fost optimizat SEO?

Primul lucru pe care orice agenție profesionistă va dori să îl știe despre brand-ul tau este dacă site-ul tău a fost optimizat SEO în trecut. Chiar dacă nu l-ai fost optimizat personal, în mod direct, există în continuare informații importante pentru care le poti furniza, precum:

– de cat timp este activ site-ul;
– ce tip de conținut se publică pe site;
– daca a fost realizat un audit SEO în trecut și ce probleme a evidențiat acesta;
– daca s-a realizat în trecut o analiză a fișierelor de bază ale site-ului, pentru a vedea codul;
– ce strategii de SEO s-au utilizat în trecut – cât mai detaliat posibil.

2. Ai mai lucrat cu vreo alta agenție SEO în trecut?

Reprezentanții unei veritabile agenții SEO profesioniste vor dori să știe dacă ai mai colaborat și cu alte agenții în trecut. Cu cât poți oferi mai multe detalii, cu atât mai bine. Iată care sunt principalele întrebări pe care ar trebui să ți le adreseze în legatură cu acest subiect:

– Ce strategii au pus în aplicare?
– Ce rezultatele ai vazut în urma muncii lor?
– Contractul anterior a fost reziliat sau nu a fost reînnoit?
– De ce ai ales sa nu mai colaborezi cu agentia respectivă?
– Mai ai acces la toate conturile / instrumentele utilizate anterior? (de exemplu Google Analytics)
Nu este nimic în neregula cu faptul că ai colaborat cu altă agenție SEO în trecut și nu ai de ce să ascunzi acest lucru. Răspunzând la aceste întrebări clar și concis, vei ajuta noua agenție SEO care se va ocupa de optimizarea siteului tău și de implementarea strategiei stabilite să vadă ce se poate face pentru a obține cele mai bune rezultate.

3. Ce implică restul strategiei de marketing?

SEO este o parte integrantă a strategiei de marketing și agenția SEO cu care vei colabora trebuie să știe exact ce alte părti componente mai există. În cele mai multe cazuri, antreprenorii își doresc ca o agenție SEO să gestioneze și conturile de PPC – în special AdWords – și de social media.

Însă, până la acest pas, este important să stabilești care este rolul pe care îl joacă optimizarea SEO in obiectivele tale de marketing.

4. Care sunt obiectivele tale în materie de SEO?

Atunci când dorești să colaborezi cu o agenție SEO profesionistă, trebuie să ai niște așteptări realizabile și realiste. Gândește-te că optimizarea SEO realizată corespunzător este un proces de durată, iar rezultatele nu apar peste noapte. De exemplu, gândește-te la un nou produs pe care vrei să îl lansezi în viitor și decide cât de multe precomenzi vrei să reiasă din strategia SEO implementată.

5. Ce buget ai la dispoziție?

Cu listă de obiective stabilite, este timpul să vorbim despre bani. Trebuie să înțelegi faptul că va trebui să împarti bugetul de marketing între agenția SEO, PPC și către alte medii pe care le mai folosești.

Atunci când stai de vorba cu o agenție SEO profesionistă, aceasta trebuie să știe încă din start de ce buget dispui, pentru a putea să îți ofere soluții personalizate, în funcție de posibilități. Apoi, pentru a avea o imagine clară de ansamblu, reprezentanții unei agenții SEO profesioniste te vor mai întreba, printre altele și:

– Cât de mult au crescut cheltuielile de marketing de-a lungul anilor?
– Cât de mult se estimează că va crește în următorii ani?
– Ce se întamplă dacă obiectivele de marketing din acest an nu sunt îndeplinite?

6. Ce definește brandul tau?

Imaginea brandului tau, punctele sale forte și caracteristicile sale care îl diferentiază de concurență joacă un rol important în SEO. Acestea dau tonul strategiei de conținut, definesc cuvintele cheie pe care le vizezi și tipul de conținut pe care vrei să îl livrezi publicului țintă Acest lucru este valabil mai ales dacă activezi într-o industrie competitivă, unde diferențierea este vitală pentru a-ți face cunoscută marca.

Pe lângă faptul ca trebuie sa definești clar aceste 3 lucruri (imagine, puncte forte si diferente), agentia SEO cu care esti in tratative va dori sa stie cat mai multe despre concurentii tai. Din ce puncte de vedere sunt ei deosebit de puternici? Ce fel de conținut produc aceștia?

Orice agenție SEO care propune strategii sau solutii fără a pune toate aceste întrebări de mai sus este una pe care vei dori sa o eviți. Lista de întrebări pe care ti le va adresa o agenție SEO profesionistă va fi ceva mai lungă, însă acestea sunt principalele 6 care nu trebuie să lipsească din nicio întâlnire preliminarie.

Această discuție îți va spune mult mai multe despre cât de bună și de serioasă este o agentie SEO decât orice alt tip de cercetare. Până la urmă, doar colaborând cu cei mai buni, poti avea certitudinea că vei obține rezultatele dorite. Asadar, nu face compromisuri în aceasta privință, documenteaza-te și fă cea mai bună alegere pentru brandul tau!