Promovarea companiei că să atragă noi angajați este foarte importantă. Deoarece criza de personal este tot mai acută în România, comunicarea valorilor unei companii ajută la consolidarea atractivității, retenției, productivității și satisfacției angajaților.
Abordarea ce își propune aceste obiective și le realizează prin storytelling, elemente vizuale, beneficii pentru angajați, cultură organizațională sănătoasă și multe altele, se numește brand de angajator.

Brandul de angajator nu este o țintă ușor de atins. Necesită bani, timp și o abordare strategică. Chiar nu are rost ca o companie să investească în brandul de angajator dacă alocă doar bani și vrea rezultate imediate. De aceea o abordare strategică a brandului de angajator este foarte importantă. Făcută strict operațional, construirea brandului de angajator poate descuraja potențialii angajați să aplice pentru pozițiile disponibile în companie.

Dar pentru a avea o abordare strategică a construcției brandului de angajator, o companie este bine să acționeze pe următoarele paliere:
  • Ascultarea angajaților – Prin interacțiuni în focus grupuri, prin măsurarea implicării angajaților, programe de advocacy, interviuri de ieșire, companiile pot colecta informații despre experiența angajaților. Aceste date permit apoi promovarea eficientă a organizației pentru atragerea noilor talente în arii de expertiză în care organizația este percepută pozitiv de către angajați. Feedback-ul negativ dă ocazia companiilor de a se schimba, iar sugestiile constructive cu privire la posibilitățile de îmbunătățire trebuie să fie încurajate.
  • Prezentarea brandului – Organizațiile de succes demonstrează valori puternice și strategii robuste de resurse umane pe baza cărora își construiesc strategic brandul de angajator. Aceste strategii au la bază segmentarea și definirea publicului țintă, profilarea parametrilor de angajare în jurul valorilor de atracție, retenție și implicare ale companie, urmate de diagnoza modului în care brandul reprezintă organizația către părțile interesate.
  • Distribuirea mesajului – Mesajele legate de brandul de angajator sunt distribuite prin utilizarea intranetului, platformelor de social media, anunțurilor deposturi vacante, dar și prin susținerea angajaților pentru a comunica cu părțile interesate. Implicarea tuturor angajaților prin împărtășirea poveștilor de succes și testimonialelor, precum și capacitarea lor de a deveni ambasadori ai companiei are o contribuție foarte importantă la consolidarea brandului de angajator. La fel de importantă este și alinierea coerentă a brandului de angajator la brandul corporativ al întregii companii.
  • Măsurarea progresului – Conceperea indicatorilor relevanți pentru a evalua și urmări succesul construirii brandului de angajator, de la calitatea procesului de angajare, (re)cunoașterea brandului, satisfacția angajaților, recomandările angajaților la costul de angajare, timpul necesar pentru o angajare, costul neocuparii poziției, numărul candidaților, numărul candidaților de calitate, satisfacția managerilor de rezultatele noilor colegi.
Pe măsură ce mediul economic se schimbă, prioritățile angajatorilor se ajustează. Părinții noștri își petreceau toată viață profesională la un singur angajator. Astăzi durata medie petrecută de un angajat într-o companie este de 3-4 ani și scade tot mai mult. Dinamica mediului de afaceri și provocările demografice fac din construirea brandului de angajator o necesitate pentru găsirea de angajați cu competențe din ce în ce mai specializate și retenția lor. Construirea brandului de angajator nu este o alegere, este un avantaj competitiv pe care îl pierzi sau îl câștigi, ca organizație, în funcție de modul în care îți stabilești obiectivele.

Autor: Alina Făniță, CEO, PKF Finconta