În oraşele Europei, cererea de servicii de curierat este în creştere. Însă aceste livrări afectează viaţa urbană, deoarece înrăutăţesc congestionarea traficului, nivelul de zgomot şi poluare şi multe oraşe experimentează în prezent modalităţi alternative de transport care ar putea ajuta.

Cunoscute sub denumirea de livrări „last-mile” („pe ultimul kilometru”), acest sistem implică transportul de mărfuri şi servicii de la un depozit situat la periferia oraşului până în centru. Se preconizează că aceste livrări vor creşte cu mai mult de 16% per an, din 2019 până în 2027.

În Barcelona, Spania, printr-un proiect numit GrowSmarter s-a dorit soluţionarea creşterii cererilor de livrări de colete mici rezultate ca urmare a înmulţirii cumpărăturilor online. A fost implementat un serviciu de livrare cu biciclete electrice către întreprinderile şi consumatorii din centrul vechi timp de doi ani.

Livrare

Echipa a lucrat cu o firmă mică de curierat care efectua livrările cu biciclete electrice numită Vanapedal care a prestat serviciile. Consiliul municipal a înfiinţat un centru de distribuţie la marginea oraşului vechi pe care Vanapedal îl putea utiliza gratuit. Furgonete de la diferite companii de transport depun pachete pentru livrări last-mile cu bicicletele electrice sau cu motorete. În schimb, Vanapedal a trebuit să furnizeze date comerciale pentru a contribui la evaluarea succesului proiectului.

S-a înregistrat, de asemenea, un impact clar şi asupra mediului. Emisiile de dioxid de carbon au fost reduse cu 95,9% şi s-a înregistrat o reducere a nivelului de zgomot cu 21,7%.

Noaptea

Din cauza reglementărilor cu privire la nivelurile permise de zgomot, camioanele grele nu au voie să opereze noaptea.

Pentru a depăşi această problemă, precum şi cea a poluării, Civitas Eccentric testează un camion electric hibrid cu plug-in. S-a făcut o concesie şi s-a permis efectuarea de livrări nocturne la câteva restaurante McDonald’s, deoarece vehiculele electrice sunt silenţioase.

Au fost colectate date importante pentru a evalua eficacitatea sistemului folosind senzori de mediu pe camion şi monitoare de zgomot în anumite locaţii de pe traseul său. Rezultatele preliminare sunt promiţătoare. Emisiile de oxid de azot au fost reduse cu aproape 80%, în timp ce emisiile de particule, care includ fum şi particule de funingine, au scăzut cu 28%.

Nivelul de zgomot

Echipa este nerăbdătoare să analizeze impactul serviciului asupra zgomotului de fond existent. Restaurantele sunt situate în zone care sunt deja destul de zgomotoase noaptea, aşa că nu vor să înrăutăţească situaţia. “Cred că datele arată că situaţia este destul de bună”, a spus Fenton. “Nu există un impact negativ major din cauza livrărilor.”

Imagine de la Pixabay

Articol tradus de https://babylonconsult.ro/