Amazonul – gigantul de retail american a depășit renumitele branduri de înaltă tehnologie Apple și Google si a devenit cel mai valoros brand din lume, se arată într-un studiu cheie.
Valoarea brandului Amazon a crescut cu 52%, ajungând la 315 miliarde dolari, a declarat agenția globală de cercetare a pieței Kantar în raportul său din 2019 – 100 Top BrandZ.
Amazon a sărit de la al treilea la primul loc pentru a eclipsa Google – care a alunecat de la primul la al treilea loc, Apple deținând locul al doilea.

“Achizițiile inteligente ale Amazon, care au condus la noi fluxuri de venituri, excelența furnizării de servicii pentru clienți și capacitatea sa de a rămâne în fața competitorilor prin oferirea unui ecosistem divers de produse și servicii au permis companiei Amazon să-și accelereze continuu creșterea de valoare a mărcii”, arată Kantar .

Primele zece companii au fost din nou dominate de firmele americane, cu Apple pe 309,5 miliarde dolari, Google pe 309 miliarde dolari și Microsoft pe 251 miliarde dolari. Specialiștii în plăți Visa s-au clasat pe locul cinci cu o valoare de aproape 178 de miliarde de dolari, în timp ce grupul de socializare Facebook a fost al șaselea cu aproape 159 miliarde de dolari.

Pentru prima dată, Alibaba a bătut Tencent pentru a deveni cea mai valoroasă marcă chineză. Liderul de comerț electronic Alibaba a fost al șaptelea cu 131,2 miliarde de dolari, în creștere cu două locuri față de anul precedent.

 

“Creșterea valorii fenomenale a mărcii Amazon de aproape 108 miliarde de dolari în ultimul an demonstrează modul în care brandurile sunt acum mai puțin ancorate în categorii și regiuni individuale”, a declarat Doreen Wang, șeful global al lui Kantar, BrandZ.

Valoarea mărcii pentru sondajul cheie a fost calculată pe baza performanței financiare a companiilor și a poziției acestora în rândul consumatorilor din întreaga lume.